Mazda CX3, uşoară, puternică, agilă

2
Mazda CX3 2.0, 150 CP

Nu e nici mare, nu e nici mică, e 4×4 tot timpul şi te îndeamnă destul de des să-i calci cu putere acceleraţia mare cât talpa de bocanc mărimea 41. Mazda CX3 este cu crossover contemporan, cu design inspirat de maşină concept, greu de uitat după ce îl vezi prima dată la intersecţie, mai ales dacă este roşu. Aşa a şi fost maşina de test pe care a primit-o în garajul CasoTeca timp de patru zile.

Deşi e un crossover de clasa C, Mazda CX3 este o maşină dezirabilă cu motorizare pe benzină. NU că propulsoarele diesel de la Mazda ar fi mai puţin agile sau că ar fi prea gălăgioase. Ci pentru că e foarte plăcut să auzi cum vuieşte, în creşcendo, propulsorul de 2.0 litri şi 150 de CP atunci când te încapăţânezi să stai cu piciorul pe acceleraţe în ciuda faptului că acul turometrului a depăşit deja 5000 de rotaţii. Şi încă urcă.

Testând maşina alături de câţiva prieteni ai CasoTeca, am aflat că te poţi vindeca de motoare diesel după ce ai parcurs circa 50 de km pe Autostrada Soarelui la volanul unui Mazda CX3. Aşa s-a întâmplat cu unul dintre noi J.

Mazda CX3 2.0, 150 CP
Mazda CX3 2.0, 150 CP

Ce să faci cu o Mazda CX3?

Cu maşina în cauză poţi să iţi duci liniştit copiii la grădiniţă sau la şcoală şi poţi să mergi si la pescuit. Atenţie doar că unghiul de atac al maşinii crossover este totuşi modest, probabil un tribut adus designului extravagant.

În rest, garda generoasă te ajută s-o parchezi unde vrei, oricât de adăncă e groapa din locul de parcare pe care l-au evitat toţi şoferii. Dacă o urci pe o bordură înaltă, dar înaltă rău, atunci ar fi bine să o urci cu spatele!

În rest, cu o Mazda CX3 eşti la fel de oportun pe drum ca oricine are o maşină de clasă C. Cu cele 1300 de kg şi dimensiuni pe măsură, Mazda CX3 nu pune probleme nici în trafic, de gabarit, nici pe portofel. Dacă alegi o astfel de maşină cu propulsorul pe benzină de 2.0 litri şi 150 de CP, trebuie să ştii că pentru mersul pe un traseu mixt cere aproximtiv 7,5 litri de benzină. Asta e de bun simţ, mai ales în cazul în care iţi place să apeşi acceleraţia din când în când.

Din interior, maşina oferă la fel de mult spaţiu ca modelul Mazda 3. Pentru că plafonul este uşor plonjat către spate, ai impresia că nu ai suficient loc pe locurile din spate dacă ai peste 1,80 metri. Fals. Am încercat şi e loc suficient. Mazda CX3 este confortabilă atât pentru pasagerii din faţă, cât şi pentru cei din spate. Faptul că este un fel de break nu-i strică, dar confortul pasagerilor reduce în oarecare măsură spaţiul din portbagaj. Aici, s-ar putea să ai o mică problemă dacă vrei să cari după tine un cărucior de copil de pţnă în doi ani, dar şi bicicleta celui de 5 ani. Nu e loc. În schimb e loc pentru 8 baxuri de apă plată la 2 litri, lucru pe care l-am încercat.

Mazda CX3 2.0, 150 CP
Mazda CX3 2.0, 150 CP

Zgomotul de rulare pătrunde în maşină dacă ai cauciucuri de iarnă, iar motorul nici că se aude atunci când conduci urmărind indicaţiile din bord de condus economic.

De mare senzaţie este suspensia semi-rigidă a maşinii. Adânciturile de pe Autostrada Soarelui devin momente de plăcere, nu de panică, chiar dacă ai depăşit puţin viteza regulamentară. Este la fel de plăcut să o simţi stabilă la curbe strânse pe diverse alte drumuri. De testat în off-road n-am testat-o, dar pe drumurile desfundate dintre Ostrov şi Negru Vodă (un drum alternativ către mare) prin satele constănţene parcă uitate în timp, Mazda CX3 îţi oferă multă siguranţă ţi plăcere.

Maşina testată a fost dotată cu o cutie manuală în 6 trepte. Am fi vrut să testăm şi varianta tot în 6 trepte, dar automată. Cutia automată a celor de la Mazda fiind una clasică, oferită de producător şi cu padele în spatele volanului pentru schimbarea automată a treptelor. Artificiu pe care nu îl valorizezi foarte tare decât atunci când îl cunoşti bine.

Mazda CX3 2.0, 150 CP
Mazda CX3 2.0, 150 CP

Acum, că suntem la capitolul visuri, ne-am fi dorit şi un plafon panoramic la acest Mazda CX3 J, ca să fie cu de toate!

Cât despre costul unui astfel de autovehicul, ştim că maşina testată, în varianta Mazda CX3 G150 Revoluţion 4×4 cu vopsea metalizată, ajunge la circa 23 de mii de euro. Dacă nu vrei să-ţi goleşti contul dintr-o dată, poţi apela la un leasing. Pentru asta, i-am întrebat pe cei de la Arian Motors, lucrurile stau cam aşa:

Rate lunare: 60 luni

Rată iniţială (cu TVA si Asigurare Casco prin Generali):  6.565 euro (25%)

Rată: 395,5 euro

Valoare reziduala: 230 euro

Vloare totală după 5 ani: 30,515 euro

Interior, Mazda CX3 2.0, 150 CP
Interior, Mazda CX3 2.0, 150 CP
Interior Mazda CX3 2.0, 150 CP
Interior Mazda CX3 2.0, 150 CP
Mazda CX3 2.0, 150 CP
Mazda CX3 2.0, 150 CP

2 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here