Mitsubishi ASX face legătura între oraş şi orice punct de destinaţie, oriunde s-ar afla

2

Să ne imaginăm că suntem într-o situaţie binecuvântată şi că avem deja o locuinţă în oraş şi una la ţară, o casă din lemn, să spunem, ca să fie mai pitorească imaginea. Ei bine, ar trebui să ne gandim şi la o maşină pe măsura „domeniilor” pe care le deţinem. Am putea să ne gândim la mai multe combinaţii, dar de data asta să alegem situaţia în care vrem o maşină care să facă faţă traficului strâmt din oraş, dar şi inevitabilului noroi de la ţară. Asta înseamnă că ar trebui să ne uităm spre un mini SUV, un crossover sau cel puţin la o maşină cu garda mai înaltă. Totuşi, cel mai bine ar fi să ne putem permite un SUV, unul compact ca să nu facem risipă, si putem pentru că cel puţin până aici e vorba de un exerciţiu de imaginaţie.

Pentru cei care sunt în acest moment al vieţii, dar şi pentru cei care pur şi simplu vor să afle cum se descurcă în diferite situaţii de trafic un corssover, CasoTeca vă prezintă un Mitsubishi ASX!

logo_Mitsubishi

Cine este Mitsubishi ASX?

Este o maşină care vine cu o garanţie de 60 de luni, oferind suficient spaţiu între praguri şi sol pentru a putea fi parcată pe orice fel de bordură. Iese din noroi sau din râu, dacă trebuie să ajungă acolo și poate veni la pachet cu un plafon panoramic în caz că îi sunt solicitate artificii estetice. Foarte important este şi preţul de revânzare al unui Mitsubishi ASX. Maşina îşi păstrează bine valoarea dupa 3, 4 ani de la achiziţionare, asta pentru că se poate vinde cu ceva luni de garanţie.

La exterior şi interior

Mitsubishi ASX este o promisiune îndeplinită. Maşina pare că este prea bine desenată pentru a ajunge model de serie. Nu e o promisiune deşartă, iar crossoverul îşi trădează originea sportivă şi aminteşte puternic de Mitsubishi Lancer. Grila faţă este elementul cel mai uşor de recunoscut, însă forma usor teşită spre spate, plafonul „plonjat” sugerează trăsături contemporane pe care le regăsim la SUV-uri mai scumpe şi mai notorii. Mitsubishi ASX este o maşină uşor de remarcat în trafic!

Sub capotă

Exemplarul testat de CasoTeca a fost înzestrat cu un motor diesel de 1,6 litri, capabil de 115 CP şi un cuplu de 270 Nm. Asta înseamnă că maşina poate accelera în aproximativ 11 secunde de la 0 la 100 de km-h şi că motorul îţi este alături dacă vrei să depaşeşti un BMW înscris în Bulgaria pe vreun drum naţional.

Transmisia manuală în 6 trepte este un „must have” al timpului prezent, iar Mitsubishi ASX este o maşină contemporană. Treptele a doua şi a trei sunt cele mai interesante, mai ales în off road sau în oraş. În general, cutia e permisivă, iar motorul reuşeşte să compenseze lipsa de reacţie a şoferului atunci când viteza nu este adecvată treptei în care se află maneta.

Precum fraţii săi mai mari, Mitsubishi Outlander şi Mitsubishi Pajero, Mitsubishi ASX nu se joacă deloc când vine vorba de ieşit de pe şosea. Sau, în alt registru, offroad-ul poate fi o alergare de sănătate pentru crossover. Mitsubishi ASX trece cu uşurinţă peste denivelări, apă, pietre şi nisip sau peste noroi, dacă i se cere.

Mitsubishi ASX trimite forţa motorului spre roţile din faţă, dar cu o simplă apăsare de buton poate să o trimită şi spre roţile din spate şi să o blocheze central în acest sens. Cu alte cuvinte, dacă ești pe teren alunecos, Mitsubishi ASX se asigură că toate roţile se învârt şi că face tot poate să nu rămână în noroi.

Experienţă pe drum cu Mitsubishi ASX

Ca în orice corssover vezi lumea de sus. Nu trebuie însă să ţi se urce la cap. E bine sa ai vizibilitate, dar nu trebuie să o supraestimezi. Este bine să conduci prudent, mai ales cu viteză regulamentară.

5,3 de litri de motorină la 100 de km

După peste 600 de km de test, Mitsubishi ASX ne-a cauzat o uşoară melancolie odată cu momentul predării la showroom. Cu o medie de aproximativ 5,3 de litri de motorină la 100 de km, Mitsubishi ASX intră categoric în categoria maşinilor economice, mai ales daca luăm în considerare volumul pe care îl deplasează, adică unul de maşină de clasă C. Mitsubishi ASX are 4,2 m lungime şi 1,8 lăţime.

Între 20 şi 33 de mii de euro

Maşina testată ne-a pus la dispoziţie un interior negru din piele şi un plafon panoramic de toată frumuseţea, bun pentru urmărit un show aviatic. Evident că un astfel de confort vine cu un preţ pe măsură, nu mai puţin de 32.000 de euro, cu tot cu TVA. Dar dacă nu vrei aşa tratament, sau nu te ţin buzunarele, atunci nu trebuie să scoţi din buzunar mai mult de 20 de mii de euro.

Producătorul japonez nu vrea cu tot dinadinsul să ne oblige să conducem maşini 4×4. Mitsubishi ASX poate fi cumpărat cu şi în variantă 2×4, aceeaşi Mărie, cu aceeaşi pălărie, dar cu un motor pe benzină de 1.6 litri, tot cam 115 cp şi cu o transmisie manuală în 5 trepte. Evident că media consumului e mai mare, dar şi maşina mai silenţioasă şi mai ieftină.

La polul opus, Mitsubishi ASX poate fi dotat cu un motor diesel de 2.2 litri, capabil de 150 de cp, cuplat la o cutie de viteze automată în 6 trepte, cu tracţiune 4×4. Ce mai, un fel de Mitsubishi Outlander ascuns într-un ASX.

2 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here