Aeria Gold all-inclusive şi termosistemul, motoare de creștere pentru AdePlast

7
AdePlast

Temosistemul AdePlast, livrat cu Aeria Plast cu Porus X, a susținut, împreună cu toată gama Aeria, o creștere de peste 50 de procente a vânzărilor de vopsea AdePlast în primele trei luni din 2016, faţă de aceeaşi perioadă din 2015.

„Vopseaua Aeria Gold all-inclusive, un produs premium, este încă un exemplu că preţul mic nu mai este un argument pentru cumpărare. Clientul final din reţelele de retali, unde suntem prezenţi, sau constructorii şi dezvoltatorii vor preţuri bune, dar şi produse cu garanţie, cu certificări şi producători care oferă suport pentru acestea. Abia acum putem spune că investiţiile AdePlast, de zeci de milioane de euro în cele 9 fabrici de cea mai noua generaţie, îşi arată adevărata valoare în piată. Categoric, ne oferă un avantaj competitiv”, declară Marcel Bărbuţ, CEO AdePlast.

AdePlast, creștere de două cifre în primul trimestru

AdePlast, producător român de materiale de construcţii, a revenit la creşteri de doua cifre în primul trimestru al anului, când a revenit la conducerea companiei Marcel Bărbuţ.

„În primele trei luni din 2016, am reuşit o creştere pe zona de polistiren de 56 de procente faţă de anul trecut. Este din ce în ce mai clar că piaţa se educă, o serie de clienţi care migraseră în anii trecuţi spre preţul cel mai mic, se întorc acum la preţul corect, cu garanţia că produsul este conform cu specificaţiile de pe etichetă”, declară Marcel Bărbuţ, CEO AdePlast.

boabe_stirenEvoluţia vânzărilor AdePlast se datorează, în primul rând demarării la timp a programelor de reabilitare termică, proces început anul acesta din februarie, dar şi temperaturilor favorabile lucrărilor de construcţii.

„Categoric, pentru prima dată de la debut, lucrările care se înscriu în programul naţional de reabilitare termică au început cum trebuie, din februarie. Noi avem deja ocupată integral capacitatea de producţie în fabricile de polistiren de pe cele trei platforme AdePlast şi ne vedem obligaţi să livrăm preferenţial. Mai întâi clienţiilor pe care îi numim tradiţionali, adică cei care au stat alături de noi şi în anii grei, iar celorlalți, doar când avem marfă disponibilă”, spune Marcel Bărbuţ.

România se poate confrunta cu o criză generată de lipsa de materiale dacă cererea de termosistem, care să îndeplinească reglementările UE, continuă să fie la fel de mare ca acum. „O mare parte dintre producătorii români de termositem au utilaje vechi de 10 ani şi nu pot produce conform cu reglementările UE. Ceilalți nu pot livra atât de mult încât să acopere întreaga cerere a pieței. În 2015, de exemplu, noi am livrat circa 980 de mii de metri cubi de polistiren dintr-un total piaţă estimat la 3,8 milioane de metri cubi. Noi avem încă din 2014 certificarea europeana ETAG 004, părea un moft scump, dar acum vindem în România şi în Vestul Europei graţie şi acestei investiţii”, adaugă Marcel Bărbuţ.

În primul trimestru din 2015, AdePlast gestiona producţia de polistiren extrudat, pe întregul lanţ de business, care a însemnat o cifra de afaceri de 11,88 milioane lei.

Fără polistirenul extrudat, Adeplast a ajuns la trei luni în 2016 la o cifră de afaceri de 64,77 milioane de lei. Practic, cifra de afaceri a crescut cu 6,07 milioane lei şi compania și-a realizat planul propus de creștere, cu 10,35 procente. Dacă ar fi produs şi acum polistirenul extrudat, creșterea ar fi fost de peste 27 de procente la trei luni.

AdePlast – Cifre finale pentru 2015

Evoluţia AdePlast din primele trei luni vine după un 2015 destul de dificil. Anul trecut, creşterea efectivă a businessului a fost de aproape 2 procente, după ce AdePlast a renunţat la afacerea de producţie de polistiren extrudat, chiar la începutul anului. „Am pus pe picioare şi producţia de polistiren extrudat în anii trecuţi, dar acolo nu se dorea performanţă, prin urmare am decis să renunţăm la colaborare. Asta ne-a afectat creşterea cifrei de afaceri în 2015, în schimb profitul a crescut cu 16,5 procente, până la 14,6 milioane de lei. Pentru anul în curs, vrem să menţinem rata de creştere”, declară Marcel Bărbuţ.

Drumul spre normalizare a pieţelor româneşti face ca astăzi să fie constatată o adevărată migrare dinspre preţ mic, spre un preţ care oferă o garantare a calităţii produselor. „Noi am constatat că o serie de clienţi care plecaseră anii trecuţi către produse cu preţ atât de mic încât putea fi bănuit de practici necinstite, s-au întors către mărci consacrate, în urma multor probleme cu calitatea. Practic, mediul economic începe să penalizeze fluctuaţiile în calitatea produsului sau a serviciului livrat. Constructorii îşi doresc producători care pot demonstra oricând că produsul lor este conform normelor în vigoare. Evident, calitatea are preţul ei, de aici şi creşterea profitului nostru. Practic, am reuşit să vindem produse mai scumpe, produse din clase superioare de calitate. Acesta este un argument pentru evoluţia bună pe care o avem la vopsele cu Aeria Gold all-inclusive”, subliniază Marcel Bărbuţ.

În 2015, AdePlast s-a oprit la o cifră de afaceri de 306,5 milioane de lei şi EBITDA de 47,7 milioane, în creştere cu 13,3 procente, faţă de anul precedent.

7 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here