În prima jumătate a anului 2025, LEMET, unul dintre cei mai mari producători de mobilă din România, a continuat să investească în dezvoltarea companiei, în extinderea rețelei de magazine LEMS și în lansarea de produse noi, în contextul unei piețe tot mai competitive, afectate de apariția unor noi jucători, inclusiv din zona online, și de reduceri agresive de preț practicate de marii competitori.
Potrivit analizei interne, susținută de datele generale, piața mobilei din România a înregistrat o ușoară creștere în prima parte a anului, pe fondul presiunii concurențiale determinate de apariția mai multor jucători, în special pe segmentul vânzărilor online.
Vânzarea de mobilă și decorațiuni destinate casei și grădinii în online câștigă tot mai mult teren.
În acest context, LEMET a derulat investiții de aproape 6 milioane lei, în prima jumătate a lui 2025, cea mai mare parte fiind alocată sustenabilității. Resurse importante au fost dedicate și digitalizării prin achiziția de programe informatice și echipamente, modernizării și extinderii rețelei de magazine LEMS, dar și mijloacelor de transport și utilajelor de lucru necesare în producție.
„Chiar dacă piața a traversat un context dificil, apariția de jucători noi și un context socio-politic tumultos, am continuat să investim în dezvoltarea companiei și în infrastructura rețelei de magazine LEMS. Direcțiile principale au fost energia verde, digitalizarea și modernizarea magazinelor LEMS, iar prezența magazinului nostru în online devine din ce în ce mai consistentă. Este un efort financiar important, dar credem că doar prin investiții consistente putem asigura stabilitate și creștere pe termen lung”, a declarat Adina Rizea, director LEMET.
Extinderea rețelei LEMS
Anul 2025 a adus și o serie de noutăți în portofoliul LEMS. Colecția de paturi a fost extinsă cu modele precum Luxor, Smart Confort și Sereno, în timp ce paturile Miracco și Zeppelin au fost actualizate cu finisaje noi. De asemenea, compania a lansat colțarele Gazelle pentru bucătării și programul Sereno, care include produse pentru dormitor și living. Tot în acest an, LEMET a introdus în tot lanțul de magazine LEMS și programul Elegance, ce reunește soluții pentru dormitor, living și zona de studiu, alături de două produse complet noi de tapițerie.
În ceea ce privește extinderea rețelei LEMS, primele luni ale anului au adus două noi deschideri, la Fetești și Dăbuleni, iar până la finalul anului sunt planificate magazine noi la Roman sau Iași. Pentru 2026, compania are în vedere alte deschideri și reamenajări, continuând strategia de extindere și modernizare a magazinelor.
Evoluția comenzilor și a vânzărilor
Comenzile la nivel de linie de producție care s-au comportat cel mai bine în prima parte din 2025 includ mobilier din segmentele medium și premium. Acestea două s-au dovedit cele mai rezistente.
”Pentru a doua parte a anului 2025, LEMET și-a propus să accelereze lansările de produse noi, să consolideze vânzările online care devin o nouă direcție de dezvoltare a magazinelor LEMS, dar și să continue extinderea rețelei fizice de magazine LEMS. Sunt planificate deschideri de magazine noi și o nouă direcție de comunicare și marketing adaptată contextului actual de piață”, declară Daniel Belu, director de marketing & dezvoltare produs LEMET.
LEMET rămâne astfel un jucător activ și inovator pe piața mobilei din România, investind constant în soluții sustenabile, digitalizare și diversificarea ofertei, pentru a răspunde nevoilor clienților prezenți în România, dar și românilor de peste hotare care pot acum achiziționa mobilă produsă la Brebu (Prahova). Pe o piață din ce în ce mai concurențială, LEMET își păstrează poziția de lider printr-un comportament adaptiv și dinamic