LEMS continuă proiectele de CSR de succes și în 2020

3

Odată ce companiile au devenit mai conștiente de beneficiile implicării lor în comunitatea în care își desfășoară activitatea, piața românească de CSR  a făcut un pas semnificativ spre maturitate. Multe firme se concentrează acum pe integrarea conceptului de sustenabilitate în strategia lor de afaceri, cum este și cazul companiei LEMS.

 

Cele mai importante realizări ale companiei Lemet, în materie de CSR

 

„Domeniul nostru de activitate, la care trebuie să ne pricepem bine, este producţia şi vânzarea de mobilier. Pentru alte domenii, cum ar fi cele legate de responsabilitatea socială, ne alegem parteneri care  fac asta zi de zi. În felul acesta, ne alegem proiectele şi acţiunile de CSR, cu condiţia ca ele să fie compatibile cu misiunea şi valorile noastre” a declarat directorul CSR al Lemet Adina Ionescu.

Realizările Lemet în materie de CSR au fost destinate comunităţii locale în scop umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, științific, religios, sportiv.  Spre exemplu, Lemet a fost, şi în acest an, lider de comunitate al proiectului Leaders Explore. În cadrul programului Leaders Explore, un program național prin care liceenii învață să devină liderii comunităților din România, s-a propus să se abordeze problema vocației, un subiect de maxim interes în perioada liceului.

În ceea ce privește latura umanitară, Lemet a participat în calitate de sponsor la Câmpina Open MTB – Race for Autism,un eveniment sportiv care are ca scop sensibilizarea comunității cu privire la cauza autismului.  Un pas important la care Lemet a participat de asemenea în calitate de sponsor, a fost deschiderea Centrului Galsul Autismului în Campina. Centrul va găzdui, începând cu luna noiembrie, sesiuni de terapie 3 C (Conștientizare, Coordonare, Concentrare), terapie de grup, kinetoterapie și activități de pregătire pentru școală adresate copiilor cu tulburări în spectrul autist.

În contextul în care biciciștii și motocicliștii sunt tot mai numeroși pe străzi, atenția companiei Lemet a fost îndreptată către informarea automobiliștilor și pietonilor cu privire la existența acestora și oferirea unui îndemn la respect în trafic. Obiectivul s-a concretizat particiarea la evenimentul Marșul pe două roți – eudcație rutieră și sportivă, care oferă posibilitatea promovării și conștientizării civice a respectului în trafic.

Dimensiunea educațioală și culturală sunt, de asemenea, priorități pentru Lemet, iar în acest sens asociaţia ‘Bucuria de a invinge‘ şi Lemet au sponsorizat diferite evenimente efectuate de şcoli şi licee, diferite cluburi sportive din judeţ care au participat la competiţii naţionale şi internaţionale şi a susţinut restaurarea unor lacase de cult din judeţul Prahova. De asemenea, asociaţia ‘Bucuria de a invinge‘ şi Lemet au venit în ajutorul persoanelor nevoiaşe, în ajutorul angajaţilor Lemet de fiecare dată când aceştia au avut probleme.

Activitățile de CSR bine organizate sunt permanent continuate și îmbunătățite 

 

Dacă un lucru, o activitate a fost bine gândită şi organizată, se vede după modul de îmbunătăţire. Asta facem şi noi cu proiectele bune de CSR, le continuăm şi le îmbunătăţim. Avem, de exemplu, parteneriate pe termen lung cu Fundaţia Leaders pentru proiectul Leaders Explore, cu Fundaţia Romanian Angeal Appeal, pentru proiectul Cupa MTB” a declarat directorul CSR al Lemet, Adina Ionescu.

 Proiectele pe care compania le are în desfășurare  anul acesta vor avea scop umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, științific, religios, sportiv. Astfel, se dorește continuarea programelor pe termen lung: Leaders Explore (2019 fiind al patrulea an ), cât şi Cupa MTB (încă din anul 2012 este susținut acest eveniment important), dar se aduce în discuție și un element suplimentar, şi anume  implicarea angajaţilor în anumite proiecte de CSR sau voluntariat.  Până în prezent, 10 persoane au fost implicate în aceste proiecte.

 

Comunitatea din jurul companiei devine mai implicată datorită activităților de CSR

 

„Comunitatea companiei se implică, din ce în ce mai mult, în diverse activităţi. Nu o arată doar cifrele în creştere ale angajaţilor care donează 2% din impozitul pe venit, ci și faptul că oamenii se angajează din ce în ce mai mult în activităţi variate de responsabilitate socială, fie că vorbim de o galerie a unui club sportiv care face o campanie de sprijin a familiilor nevoiaşe în preajma sărbătorilor de iarnă, fie că vorbim de spectacole de teatru caritabile organizate de elevii unor şcoli. Şi lista poate continua” a declarat directorul CSR al Lemet, Adina Ionescu

În ideea în care implicarea comunității din jurul companiei în cadrul acestor activități, un număr tot mai mare de angajaţi ai Lemet direcţionează 2% din impozitul pe venit către Asociaţia ‘Bucuria de a Învinge.

 

Strategia de CSR trebuie să se regăsească în ADN-ul companiei

 

„Nu avem o strategie de CSR documentată pe suport electronic sau de hârtie, ea este însă în mintea celor care creeaza culturii organizaţionale şi trebuie să se regăsească în ADN-ul companiei împreună cu celelate valori ale companiei Lemet“ a declarat Adina Ionescu, director de CSR al companiei Lemet.

 

CSR-ul, parte integrantă a strategiei de comunicare și de business

 

Dimensiunea morală dă măsura performanței în CSR.  Dimensiunea morală este dată de intenţiile şi de efectele programelor sau acţiunilor de CSR, iar în spatele intenţiilor şi efectelor sta un ultim reper al excelenţei în CSR: transparenta şi responsabilitatea socială.

“CSR-ul nu este o activitate separată de business-ul în sine, CSR-ul este tot despre afacere și despre oamenii ei, și despre impactul activităților companiei în comunitatea angajaților. Dacă am face o paralelă între o companie și o familie, între viața unei companii și cea a unei familii, am vedea că ambele nu pot supraviețui fară venituri și se preocupă de obținerea acestora, dar în egală măsură, succesul lor depinde și de legatura și implicarea în relațiile cu rudele, cu prietenii, cu vecinii și fiecare dintre cele două entități se preocupă să lase o moștenire durabilă” a declarat directorul CSR al Lemet, Adina Ionescu.

 

Despre Lemet

 

Fabrica LEMET din Brebu, Câmpina, a fost înființată în 1991. Începând cu 2005, compania LEMET dezvoltă brandul de magazine LEMS pentru desfacerea produselor sale. LEMET are 10 linii de producție cu tehnologii de ultimă oră, complet automatizate pentru prelucrarea panourilor compozite din lemn, a lemnului masiv și finisarea acestora și peste 70 de magazine LEMS cu o suprafață totală de retail de aproximativ 70.000 mp, fiind cea mai extinsă rețea de magazine de mobilă din România.

Pe platforma LEMET de la Brebu și în rețeaua LEMS, activează peste 1600 de angajați, iar halele de producție și depozitare ale fabricii LEMET acoperă o suprafață totală de 41.000 mp. De pe porțile fabricii LEMET ies, anual, aprox. 150.000 kituri de mobilier.

Citește și: LEMS continuă extinderea rețelei de magazine și a portofoliului de produse

3 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here