2500 de articole coreene într-un singur magazin din București

0
2500 de articole coreene într-un singur magazin din București

KJ Center, o afacere de familie a început să comercializeze produse coreene și japoneze în România încă din toamna anului 2016. Pentru toți doritorii de produse specifice acestei culturi, KJ Center are peste 2500 de articole pe stoc; de la produse de băcănie și ingrediente pentru gătit pănă la chipsuri și dulciuri de toate felurile, albume de K-Pop și produse cosmetice K-Beauty. Dintre acestea cele mai apreciate la nivel mondial sunt supele instant coreene (Ramyun). Tot aici găsiți cea mai mare varietate de astfel de produse din Europa Centrală și de Sud-Est. În prezent afacerea are ca piață de desfacere două magazine fizice în București și un magazin online.

2500 de articole coreene într-un singur magazin din București

Cum a început totul? Adam Florin, General Manager la KJ Center ne povestește într-un interviu realizat de Casoteca cum a apărut ideea aceasta. După ce a călătorit și lucrat o perioadă în vânzări în Coreea de Sud, s-a declarat fascinat de cultura, de produsele și mediul de afaceri de acolo. Ne-a mai spus că totul este diferit, chiar și gustul apei. Cel mai interesant aspect rămâne însă faptul că oamenii sunt deosebit de respectuoși și primitori, și întreaga lor cultură se propagă asupra grijii și respectului individului față de cei din jur. „Mi-am dorit foarte mult să pot aduce acel spirit acasă în România. Nu a durat mult din momentul în care mi-am făcut ideea publică printre rude și prieteni că am fost contactat de actualul patron (prieten foarte apropiat de mulți ani) care a spus că și el își dorește să investească într-o astfel de afacere și că are nevoie de ajutor. A fost dragoste la prima vedere :))” ne explică Adam Florin.

Despre cultura Coreeană și Japoneză ne-a spus că sunt similare și totuși foarte diferite „Japonezii au un gust mai rafinat și mai minimalist, pe când gustul coreenilor este foarte complex și un pic americanizat; aici vorbesc nu doar de mâncare, de cultura lor în general. Astfel ne gândeam că un magazin cu acest contrast între produse, nu doar că ar prinde bine la public dar în același timp ar creea și o experiență culturală un pic mai profundă”.

Acest business a debutat cum spuneam și anterior, în toamna anului 2016, pe 20 octombrie când s-a deschis și primul magazin. În ceea ce privește situația financiară „Eram atât de emoționați cu toții încât ne rugam să putem face măcar 1000 de lei pe zi din vânzări ca să putem plăti chiria și utilitățile. Nici nu venea vorba de angajați, eram doar noi, proprii noștrii angajați. În prima zi am fost profund surprinși, clienții erau foarte impresionați de produse, iar cunoscătorii ne mulțumeau plini de recunoștiință. Primul raport Z a fost de peste 6000 de lei, în acel moment ne-am dat seama că treaba este serioasă și trebuie să angajăm oameni. După primele două săptămâni nu mai aveam marfă suficientă iar rafturile erau jumătate goale… a durat ceva timp până când să învățăm cât de des trebuie să comandăm marfă și cum să optimizăm acest proces”.

2500 de articole coreene într-un singur magazin din București

Pentru că s-a dovedit a fi profitabilă afacerea, își doresc să se extindă pe viitor și au început deja prin ași închiria un spațiu, unde să înceapă să producă preparate coreene și japoneze în stil “Lunch Box”. Își doresc să strângă capital, ca în fiecare an să deschidă un magazin nou, iar pe viitor preconizează să adopte ideea francizării afacerii pentru a se extinde și în țară.

Și la momentul actual comercializează multe categorii de produse: băcănie coreeană și japoneză, dulciuri coreene și japoneze, snacks-uri coreene și japoneze, produse refrigerate coreene și japoneze, produse congelate coreene și japoneze, mâncăruri instant coreene și japoneze, băuturi coreene și japoneze, albume de muzica coreeană, cosmetice coreene și japoneze, urmând ca pe viitor să extindă gamele de produse, în funcție de dorințele clienților. Produsele sunt fabricate în mare parte în Coreea sau Japonia. Sunt firme japoneze și respectiv coreene care au fabrici în afara țării de origine, în Singapore (Morinaga, Gliko), sau chiar în Germania (Bibigo).

2500 de articole coreene într-un singur magazin din București
2500 de articole coreene într-un singur magazin din București

2500 de articole coreene într-un singur magazin din București
2500 de articole coreene într-un singur magazin din București

Clienții sunt în mare parte tineri până în 35 de ani. Cele mai bine vândute produse sunt mâncărurile și dulciurile coreene urmate de preparatele culinare și dulciurile japoneze unde sunt incluse și ramyun, tăiței, chipsuri, biscuiți, prăjituri, caramele, băuturile cu aloe, băuturile din orez. etc.

În încheiere, Adam Florin ne-a argumentat motivația pentru cultura coreeană și cea japoneză „Considerăm că oferim clienților noștrii nu doar produse, dar și cultură, educație, un spirit diferit față de cel de acasă. De aceea, ne străduim să creem în magazinele noastre aceeași atmosferă ușoară, grijulie și primitoare pe care am găsit-o și noi când am vizitat țările soarelui răsare. E un efort, dar o mare plăcere. :)”.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here