După ce a cucerit piața de tapet premium, VLAdiLA intră în industria modei

0

Pentru VLAdiLA, anul 2023 a reprezentat o nouă perioadă de creștere, dar și de continuare a procesului de „externalizare” a notorietății brandului. Casa de tapet a soților Vlădilă a participat la patru târguri de profil în Paris, Londra, Milano și Dubai, unde s-a bucurat „de un feedback extraordinar”, fapt care le-a confirmat încă o dată că sunt pe drumul cel bun. „În ceea ce privește anul 2024, ne așteptăm să continuăm cu această traiectorie ascendentă. Avem planuri ambițioase pentru extinderea portofoliului de produse, astfel încât, pe lângă colecții noi de tapet, vom lansa și o linie de haine marca VLAdiLA”, spun soții Oana și Dragoș̦ Vlădilă, fondatorii casei de tapet VLAdiLA.

Preocupările legate de protejarea mediului și reducerea consumului de energie și resurse nu se manifestă numai în sectorul auto, al construcțiilor sau în cel gastronomic (fie că vorbim de ingeratul de lăcuste sau de burgerii din carne artificială), ci și într-o industrie mai puțin vizibilă – pe piața din România cel puțin. Pe de altă parte, la fel ca în muzică sau în modă, și piața tapetului are un caracter ciclic. „Dacă acum mai mulți ani clienții preferau minimalismul în detrimentul tapetului clasic sau eclectic, în ultimul timp observăm o reîntoarcere către designul complex, cu fir narativ și elemente ce evocă emoții și trăiri. Un alt trend în continuă creștere este tapetul personalizat, pentru că oamenii își doresc să fie diferiți, să își infuzeze valorile și dorințele în inima spațiilor lor. Și, nu în ultimul rând, dimensiunea ecologică a businessului. Clienții noștri își doresc tapet realizat din materiale reciclabile, prietenoase cu mediul înconjurător.” 

Este însă această reîntoarcere la complexitate și un indiciu sau o marcă a bunului gust? 

„Bunul gust e sinonim cu arta personală, cu emoția interioară transpusă în design și adusă la viață prin tapet, textile și mobilier”, spune Oana Vlădilă. Există câteva repere clasice, adică paleta cromatică abor- dată, asocierea de materiale, dimensiunea patternului în raport cu spațiul și jocul de lumini și umbre care se creează, însă în rest, cerul este limita.

Filosofia VLAdiLA, construită în ani de activitate și mii de amenajări de succes, este că bunul gust este cel care transformă o simplă casă în „acasă”. Atât în ceea ce privește piața de design, cât și cea de tapet din România, previziunea soților Vlădilă este că evoluția ei constă în alinierea la tendințele internaționale. Este tot mai vizibilă depărtarea tot mai multor clienți de zona mass-market care optează pentru calitate, personalitate și identitate în detrimentul cantității.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here