Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, „ca o piele de căprioară”

2
Hyundai Tucson

Un propulsor pe benzină de doar 1,6 litri (T-GDI) din care producătorul a reuşit să scoată 177 CP, cutie automată cu 7 trepte, evident că de cea mai nouă generaţie, cu dubluambreaj, tracţiune integrala permanentă la buton, trapa şi plafon panoramic, scaunde din piele, incălzire în toate scaunele, la fel şi răcire, volan înclălzit şi lista poate continua, dar e vorba de modelul de test, care sigur le are pe toate! Este vorba despre o maşină de generaţie nou, un Hyundai Tucson, propunera coreenilor care vine să înlocuiască modelul Hyundai ix35, un SUV care s-a vândut bine în România şi încă are preţ bun la revânzare.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT

La exterior, Hyundai Tucson continuă linia de design instituită de predecesorul său, dar aspectul general este cu totul nou. Maşina dă semne clare ca se pricepe în afara şoselei, dar plafonul puţin plonjat înspre spate reuşeşte să-i confere un aspect sportiv şi pentru şosea. Lucru susţinut cu prisosinţă de motorizarea mai sus menţionată.  Hyundai Tucson trimte cu gandul la o maşină construită pentru piaţa americană, are un aspect agresiv şi te obligă practic să întorcicapul. Rămâne de văzut cât va reuşi acest design să-şi păstreze valoarea estetică în timp.

Hyundai Tucson varianta Luxury+

La interior, Hyundai Tucson în varianta testată, adică Luxury+ te face să te întrbi: cine are nevoie de X-urile de la BMW sau crossoverurile de la Mercedes!. Asta pentru că producătorul coreean a reuşit să aducă în habitaclu cam tot luxul pe care un şofer pretenţios de SUV şi-l doreşte. De la controlul electric al scaunelor din faţă, la sistemul de sunet şi ecranul LCD de 8 inci, oferă la interior suficient spaţiu pentru o familie cu 3 copii şi un habitaclu insonorizat bine. Doar cauciucurile de iarnaă reuşesc să huruie suficient de tare astfel încât să se audă în interior, asta dacă nu te pui cu piciorul pe acceleraţie şi ridici turaţia la 4, 5 mii de ture. Dacă faci asta, zgomotul furios al motorului 1,6 T-GDI se aude în toată maşina, dar produce plăcere.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT

Calităţile motrice pe şosea ale maşinii trec cu mult peste ce putea primul Hyundai Tucson J cu opt ani în urmă. Modelul rămâne un competitor serios în clasa sa de SUV-uri în offroad, chiar dacă un propulsor turbo pe benzină nu convinge dieseliştii doar din auzite. Pentru ei, Hyundai are şi variante diesel, evident, şi cutie manuală.

Cu orice motorizare v-aţi alege un Tucson, trebuie să ştiţi că maşina deşi pare mare la exterior, are în lungime aproape 4,5 metri, ceea ce o face o variantă de maşină de oraş cu care n-ai treabă nici dacă vrei să nici bordura, nici dacă te muţi la Baloteşti şi vrei să te dai în weekend pe câmp, de distracţie. În oricare dintre aceste situaţii te afli, terbuie să ştii că maşina este „ca o piele de căprioară”, după cum a caracterizat-o o soferiţă de ocazie. Oricum, senzaţia de delicateţe o întăreşte tocmai propulsorul pe benzină, cel mai probabil o alegere mai rară la şoferii români.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT

Ieşind la test din garajul CasoTeca, cu Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT în varianta LUXURY+ nu am reuşit să scădem cosumul sub 9 litri la suta de km, dar ne-a plăcut să folosim la maxim calităţile sportive ale maşinii pe şosea, dar si pe dealurile Doftanei.

 Hyundai Tucson

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT
Hyundai Tucson
Tucson
Hyundai Tucson
Plafon panormaic/trapa Hyundai Tucson

 

2 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here