Suedezii de la IKEA au planuri mari pentru piața din România. Anul trecut, compania a anunțat că are în vizor deschiderea a încă opt magazine în București, dar și în marile orașe din țară, precum Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov. CasoTeca îți spune că IKEA deschide al doilea magazin din București în 2018, la sfârșitul verii.
Al doilea magazin IKEA din București va avea aproximativ 37.000 de metri pătrați, 1.300 de locuri de parcare și stații de încărcare pentru mașini electrice. Restaurantul va avea cu 550 de locuri, va fi amenajat și un bistro, dar și un magazin de delicatese suedeze. Nu va lipsi locul de joacă pentru copii Småland.
Noul magazin va avea și o seră de aproximativ 800 de metri pătrați în Market Hall și o zonă IKEA Café, concepută ca un spațiu de întâlnire pentru vizitatori. IKEA va oferi 9.200 de produse de mobilier și accesorii cu design funcțional și de calitate.
Se dublează capacitata comenzilor online
IKEA Pallady va dubla capacitatea IKEA de a prelua comenzi online pentru clienții din România. Mai mult, un Customer Service Center, conceput pentru a răspunde clienților din toată țară. IKEA investește 86 de milioane de euro (valoarea totală a terenului și a construcției) în cel de-al doilea magazin din București.
„România este țara din regiune în care avem cele mai ambițioase planuri. Plănuim să creștem de la 3 la 13 magazine până în 2025, în regiunea South-East Europe formată din România, Croația, Slovenia și Serbia, iar 9 dintre aceste magazine vor fi în România”, spune Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.
Stefan Vanoverbeke a adăugat că următoarele trei orașe în care IKEA va deschide magazine în România sunt: Timișoara, Brașov și Cluj. Construcția acestora depinde de terenurile disponibile, timpul necesar pentru obținerea autorizațiilor și infrastructură.
Cu singurul magazin IKEA din România, dechis în urmă cu zece ani în zona Băneasa din nordul Capitalei, retailerul a înregistrat vânzări de 586,5 milioane de lei, în creștere cu 14% față de anul anterior.