Tendence 2017 – obiectele pentru ambientarea casei trebuie să fie energizante

01 august 2017

Ediţia din acest an a târgului Tendence (24 -27 iunie, Frankfurt) a  marcat noutăţile în domeniul bunurilor de consum pentru casă şi lifestyle prin game de produse propuse pentru perioadele următoare, un accent special fiind pus pe experienţa naturii şi outdoor living.

Anumite categorii de produse au fost în centrul atenţiei. Este vorba despre cele pentru care tendinţele indică o creştere a pieţei şi un interes special al cumpărătorilor, în special cele care implică mai mult design, care fac apel la materiale naturale şi contribuie la o ambianţă relaxantă, ca antidot al ritmului tot mai rapid şi agitat al vieţii.  Este cunoscut faptul că, în prezent,  locul magazinelor de specialitate (de exemplu, de mobilier sau obiecte de sticlă şi ceramică) este luat de concept storuri sau de magazine în care se regăsesc laolaltă numeroase segmente de articole, de la mobilier la porţelan, de la servicii de masă la flori, până la acceorii lifestyle sau cafea, iar ediţia din acest an a târgului a mers pe aceeaşi idee.

 

Cum se amenajează un concept store

Deşi este utilizat deja de un timp bun, expresia de concept store nu este prea bine înţeleasă. Ei bine, târgul Tendence a fost cel care a “explicat” pe viu ce se vrea cu o astfel de idee. Acest magazin trebuie să fie atractiv şi să incite în mod permanent clienţii la “descoperiri” şi la cumpărături. Cum anume? Prin invitarea clienţilor de a atinge, a “simţi” şi decoperi produsele, concept store-ul oferă o alternativă carismatică la shoppingul în linie. În acelaşi timp, târgul a oferit posibilitatea şi vizitatorilor profesionişti să îşi dezvolte aptitudinile pentru a realiza un concept store. Două idei tematice (“Cool Materials” şi “Mix of Fun”) unor zone, amenajarea acestora fiind realizată de vestita Claudia Hain, designer specializat pe amenajarea vitrinelor şi interiorul platformelor comerciale. Cei interesaţi au participat la adevărate lecţii practice legate de amenajarea unui concept store.

Celebrele secţiuni GIVING şi LIVING au fost împărţite pe mai multe pavilioane şi zone în funcţie de segmentele care se regăsesc în tendinţe: Lovely Home, Pure&Elegant, Decoraţii de sezon, Cadouri clasice, Young Gift, Accesorii şi bijuterii, Cadouri culinare, Modern Craft, Talents. În acestea s-au regăsit pe larg diverse soluţii de amenajări şi decorări, produse şi accesorii pentru casă (în special cele pentru bucătărie şi aranjarea mesei), terasă şi grădină,  materiale textile pentru casă, accesorii trendy şi pentru copii, flori, articole cadou, accesorii de modă, bijuterii. Companiile au expus produse  având înglobate multă creativitate şi inovaţie, precum şi serii mici sau obiecte unicat, nelipsind nici cele artizanale. Între tendinţele renarcate se numără din nou inspiraţia din natură, tradiţiile, ecologia şi sustenabilitatea, art&craft, eticul. Ideea organizării zonei Village, începută anul trecut, s-a dovedit utilă, aici având loc schimburi de informaţii şi idei între consumatori.

Târgul s-a bucurat în continuare de tururile de design asigurate de profesorul Hanjerg Maier-Aichen de la Universitatea de arhitectură de la Karlsruhe care realizează identificarea tendinţelor actuale în domeniul home&deco precum şi cele legate de comportamentul consumatorilor.

În tururile din această ediţie, profesorul a evidenţiat obiectele de décor şi artă din ceramic realizate de studenţii de la Universitatea din Seul şi de la Academia de Artă şi Design de la Wroclaw, accesoriile şi textilele lucrate manual din bambus şi păr de cal realizate în sud-estul Asiei (Laos, Cambogia, etc), accesoriile inovative Koziol, etc.

Câteva produse remarcate: piese unice de porţelan Blue Sunday (designerul Ana Badur a aplicat glazura tradiţională albastră de cobalt realizând structure constrastante), Light 1.0 (designerul Lenka Zahirkova a realizat o lampă “fără sticlă”, utilizând porţelan alb), scaunele din lemn natur prezentate de compania NIU.

(60 vizualizari)

Apreciază pagina de Facebook CasoTeca.ro: