AdePlast, creștere cu 36% la export. “În 2017 așteptăm 40%”

0

Compania AdePlast își extinde în 2017 operațiunile de export pe piața europeană, după ce anul trecut a raportat exporturi de peste 4 milioane de euro. În 2016 au fost accesate Ungaria, Bulgaria, Moldova și Austria, iar pentru anul acesta compania are în plan o consolidare pe aceste piețe, având în vedere potențialul enorm pe care  îl reprezintă.

“Avem de ceva vreme în gând să inițiem și piața din Ucraina, însă evoluția politică de acolo încă ne face să privim încă cu rezerve acest proiect. Cu toate acestea prospectăm piața constant și chiar în aceste zile suntem prezenți cu echipa la un târg de profil din Kiev, unde am întâlnit un interes deosebit al distribuitorilor locali pentru produsele românești. Suntem atenți la tot ce se întâmplă în spațiul european plus Marea Britanie și, pe fondul strategiei actuale, ne așteptăm în 2017 la o creștere de 40% a exporturilor. Dacă luăm în considerare doar piața din Bulgaria, vedem un potențial uriaș. Acolo sunt alocați 500 de milioane de euro în 2017 pentru reabilitarea termică, care vizează 2000 de blocuri. Banii provin din fonduri europene, iar proprietarii nu trebuie să plătească nimic. Noi am crescut cu 174% pe Bulgaria și 88% pe Ungaria, iar potențialul este enorm având în vedere informațiile de mai sus”, declară Marcel Bărbuț, proprietar AdePlast.

Cel mai nou proiect extern marca AdePlast este reabilitarea spitalului universitar regional din Graz, al doilea ca mărime din Austria.

crestere export “La Graz livrăm termosistem pe bază de polistiren expandat, reușind să ne impunem, iată, pe o piață cu tradiție puternică în ceea ce privește calitatea materialelor de construcții. Pe de altă parte, opțiunea austriecilor pentru termosistemul pe bază de polistiren demonstrează încă o dată valabilitatea tehnică a acestui material, atunci când este aplicat corect, în standardele impuse de normative actuale”, precizează Marcel Bărbuț.

Spitalul din Graz termoizolat cu polistiren made in Romania. Vezi cine este producătorul care a trecut graniţele

Cele mai căutate categorii de produse la export sunt în ordine termosistemele bazate pe polistiren expandat și grafitat, adezivii de faianță, șapele pentru pardoseli, mortarele manuale și mecanizate, gleturile și chiturile.

În ceea ce privește logistica, AdePlast livrează în Europa în 1-3 zile de la plasarea comenzii, având capacități de producție foarte mari și un parc auto care asigură o desfășurare europeană a distribuției. Există, însă, și cazuri în care produsele s-au livrat în aceeași zi a comenzii.

“Din toate semnalele acumulate din prospecțiile pe care le facem la nivel european, reiese că tema termoizolațiilor este extrem de prezentă la nivelul țărilor europene, mai ales datorită faptului că statele încep să simtă presiunea Directivei 20/20/20, care precizează că până în anul 2020 statele Uniunii Europene trebuie să-și diminueze cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră, să își crească cu 20% eficiența energetică și să-și producă 20% din energie din surse regenerabile. Din păcate, în România nu întâlnim aceleași preocupări și, din acest motiv, vom ajunge să plătim amenzi pe baza procedurilor infrnigement, la fel cum s-a întâmplat în urmă cu câțiva ani în Ungaria, din cauză că guvernul nu a raportat către UE evoluția măsurilor luate pentru implementarea Directivei 20/20/20”, precizează Marcel Bărbuț.

În 2016 compania AdePlast a realizat o cifră de afaceri de 346 milioane de lei, în creștere cu 13% față de 2015.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here