ARCON și-a crescut exporturile cu 30%

0

ARCON a reuşit anul trecut un parcurs ascendent, cu o permanentă grijă pentru integrarea companiilor Amvic şi Corina Gealan, achiziţionate la sfârşitul lui 2012, în business.

„Cifrele din 2013 pe toate cele 5 direcţii de business ale noastre au înregistrat creşteri ușoare, iar exportul, un parametru important în conjunctura actuală, s-a întărit conform previziunilor de la început de an, ajungând la 4,7 milioane de euro, în creștere cu 30% față de anul 2012” declară Ioan Ţiţeiu, director general al Grupului ARCON.

Cifra de afaceri cumulată pe toate companiile grupului s-a ridicat la aproximativ 38 milioane de euro, marcându-se un profit de peste 2,2 mil euro.

Investiţiile totale în dezvoltarea de produse, în tehnologie, logistică, marketing şi personal s-au ridicat în 2013 la 1,2 milioane euro, pentru 2014 fiind prevăzute sume similare.

„În 2013 în piaţă s-a resimțit o lipsă dramatică a vânzărilor, cumulată cu o scădere calitativă a produselor. Cu toate acestea, utilizatorul final începe să învețe ce înseamnă produsele bune şi produsele proaste sau înşelătoare. Noi ştim că trebuie să investim în continuu în tehnologie, în dezvoltarea de produse și în zona resurselor umane pentru a ţine pasul cu cerinţele pieţei şi ale clientului final, iar acesta este dezideratul nostru” precizează Ioan Ţiţeiu.

Termosistemul ARCO

2013 a însemnat pentru ARCON primul an în care a livrat termosistem atât din Sf. Gheorghe, cât şi din Bucureşti.

„În prezent operăm pe cele două fabrici ale noastre, atât pe cea de la Sfântu Gheorghe, cât și pe cea de la Bragadiru, preluată de la Amvic și integrată în fluxul ARCON. Această organizare ne ajută în optimizarea costurilor, oferindu-ne și o prezenţă mai bună a termosistemelor ARCO în cât mai multe zone din România” declară Ioan Ţiţeiu.

Vopseaua folosită în componenţa termosistemului ARCO este produsă în fabrica ARCON din Sf. Gheorghe, după o investiţie finalizată în 2011 care s-a ridicat la aproximativ 3 milioane euro.

Fabrica ARCON produce vopsea şi tencuieli decorative care sunt folosite pentru termosistemele proprii, precum şi în proiecte rezidenţiale sau industriale. ARCON produce vopseaua sub brandul Perfect Color şi tencuiala decorativă sub brandul Perfect Decor.

Poţi să citeşti şi Arhitectura în sprijinul bugetului redus

Membranele ARCO de la Arcon

Cererea internă de membrane a fost constantă în raport cu 2012, iar la export suntem într-o creștere continuă.

„Dacă în ţară suntem principalii furnizori de membrane hidroizolante graţie capacităţilor de producţie din Sfântu Gheorghe în care am investit constant, la export trebuie să ne luptăm permanent nu numai cu producătorii europeni, ci și cu cerinţele specifice pieţelor pe care vrem să intrăm. Este cunoscut pentru producătorii români că pieţele mari din Vestul Europei şi-au luat măsuri de protecţie în ceea ce priveşte importul de produse, în unele cazuri chiar extreme. Chiar dacă produci după normele europene și ai agrement CE pe toate produsele, acesta nu contează în unele țări din UE. Acestea și-au implementat norme naționale extrem de protective pentru producătorii locali. Dacă iau doar exemplul unei membrane, pentru acest produs trebuie făcute peste 15 teste. Un agrement costă între 30.000 și 60.000 de euro și procesul de auditare poate dura și până la 2 ani în țări ca Franța, Austria, Olanda, Suedia sau Norvegia. Nu poți să investești sute de mii de euro în aceste operațiuni de acreditare și să aștepți ani de zile pentru a-ți amortiza această cheltuială, dacă e cazul. Autoritățile române ar trebui să conceapă un program de susținere a exportatorilor în acreditarea produselor pe piețele externe, astfel ca sumele respective să fie mai ușor resimțite de către aceștia.  Această situație ne-a făcut să ne reorientăm vânzările și către piețe din Africa, atât timp cât unele state europene au politici atât de prohibitive cu produsele de import” explică Ioan Țițeiu.

În prezent ARCON este prezent cu brandul ARCO de membrane pe piețe externe ca Bulgaria, Grecia, spațiul ex-Iugoslav, Malta, Cipru, Ungaria, Cehia, Slovacia, Albania etc.

“Dacă unele state europene au implementat norme naționale foarte dure pentru produsele de import, nu același lucru se întâmplă și în țara noastră, care este invadată de produse de slabă calitate. În România nimeni nu verifică calitatea produselor prin prelevare de mostre din piață, ci doar agrementările tehnice pe hârtie. Dacă și în țara noastră ar exista din partea autorităților astfel de controale, cu siguranță că am avea hidroizolații de o mai bună calitate și construcții mai durabile”, adaugă Ioan Țițeiu.

Amvic și Corina Gealan

Pe tot parcursul anului trecut s-au depus eforturi pentru eficientizarea activităţii la Amvic şi Corina Gealan. „Pe o piaţă ezitantă, cea a construcţiilor, ne-am focusat anul trecut pe redresarea celor două companii care constituie baza noastră din Bucureşti. Am restructurat activitatea la toate nivelurile şi am adus un suflu nou în companie, astfel încât, în urma măsurilor luate în 2013, am redus la jumătate pierderile celor două companii faţă de anul anterior. Am intrat în 2014 cu echipe noi şi cu planuri de creştere. Sperăm ca la sfârşitul acestui an Corina Gealan şi Amvic sa fie pe plus” declară Ioan Ţiţeiu.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here