Lindab mizează pe creştere şi nu exclude achiziţii

0

Lindab România, subsidiara locală a grupului suedez Lindab, care activează în domeniul construcţiilor, şi-a propus o creştere profitabilă a cifrei de afaceri pe 2014.

„Procentual, pentru 2014, ne dorim o creştere de două cifre a afacerilor. Vrem ca avansul să fie unul profitabil, adică ne aşteptăm şi la o creştere a profitului”, a declarat Andrei Sulyok (foto), directorul general al Lindab România. Evoluţia din 2014 ar urma să fie determinată atât de lansarea de produse noi, cât şi de creşterea organică a vânzărilor.

Ultima oară când compania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de la an la an a fost 2011. Atunci, producătorul de materiale de construcţii realiza afaceri de 89,9 milioane de lei, cu aproape 7% mai mult decât în 2010, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Lindab România fluctueză din 2009

Achiziţia grupului slovac Sipog de către concernul suedez în 2008, precum şi prăbuşirea vânzărilor de materiale de construcţii pe piaţa locală, din cauza crizei financiare globale, au făcut ca afacerile şi profitabilitatea Lindab România să fluctueze din 2009 şi până în prezent.

Filiala autohtonă a grupului suedez a fost nevoită să fuzioneze cu firmele Rova (Braşov) şi (Vios), pe care slovacii le deţineau în România la momentul preluării de către Lindab.

„Pe noi, Lindab România, preluarea Sipog de către grup nu ne-a ajutat. Fluctuaţia afacerilor şi profitabilităţii din ultimii ani se datorează, în mare măsură, faptului că a trebuit să fuzionăm cu Rova şi Vios. Aceast lucru a însemnat că am preluat în bilanţul nostru şi elemente negative”, a afirmat Sulyok.

Încă de anul trecut, compania şi-a propus recucerirea cotelor de piaţă pierdute în perioada de criză, iar grupul pare să susţină businessul din România. Prezent la Bucureşti pentru a sărbători 20 de ani de prezenţă a concernului suedez în România, Anders Berg, CEO Lindab, a precizat că grupul ia în considerare achiziţii sau investiţii de la zero.

„Ne dorim să creştem şi de aceea nu excludem oportunităţile care pot apărea în acest sens, fie că este vorba de achiziţii ori de investiţii de la zero, în România sau în alte ţări. Sunt 100% sigur că România şi celelalte state din Europa Centrală şi de Est îşi vor reveni în timp şi vor performa. În România vedem că ne putem creşte businessul pentru că este cerere”, a spus Berg.

El a adăugat că Andrei Sulyok şi Rickard Lindqvist, directorul regional al Lindab pe Europa Centrală şi de Est, sunt cei care trebuie să vină cu propuneri pentru creşterea afacerile din România.

„Eu sunt alături de ei şi grupul îi poate sprijini în cazul unei variante bune”, a menţionat Berg.

În cei 20 de ani de prezenţă pe piaţa românească, grupul suedez a investit 94,5 milioane de lei, ceea ce înseamnă o medie anuală de aproape cinci milioane de lei.

Totodată,  suedezii au acoperit cu tiglă metalică, principalul segment de activitate de pe piaţa locală, peste 100.000 de case.

Cei mai importanţi competitori ai Lindab România sunt Viking Profil, Coilprofil, Bilka, Ruukki, Final Distribution şi Megaprofil.

 

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here