Câte cești de cafea poți bea zilnic. Ce spun cele mai recente studii ale specialiștilor

0

Consumul unei cești de cafea dimineața este un adevărat ritual pentru cele mai multe persoane. Nimic nu se compară cu mirosul aromat care îți inundă casa într-o zi răcoroasă de toamnă.

Totuși, prea multe cești de cafea ar putea fi o amenințare pentru sănătatea ta. Află mai multe despre cele mai recente studii ale specialiștilor privind câte cești de cafea poți bea zilnic.

O ceașcă de cafea poate fi exact ceea ce-ți trebuie pentru a începe dimineața plină de energie. O a doua ceașcă de cafea poate fi necesară în zilele în care nu ai reușit să te odihnești. Dacă te gândești deja la a treia ceașcă de cafea, atunci lucrurile s-ar putea să nu stea foarte bine pentru sănătatea ta.

Câte cești de cafea poți bea zilnic

Cafeaua vine sub diverse forme. Uni preferă cafeaua cu lapte, alții preferă cafeaua neagră fără niciun fel de îndulcitor. Indiferent de preferințe este important să cunoști numărul maxim de cești pe care le poți consuma.

Dacă obișnuiești să bei mai mult de trei cești de cafea pe zi, atunci este timpul să privești în retrospectivă starea ta de sănătate. Cercetătorii australieni au descoperit faptul că mai mult de șase cești de cafea pe zi pot crește riscul de apariție a unei boli de inimă cu 22 %.

Numărul ceștilor de cafea băute zilnic variază de la o persoană la alta

Totuși, specialiștii nu recomandă mai mult de trei cești de cafea pe zi. În SUA mai bine de jumătate dintre adulți suferă de o formă a unei boli cardiovasculare, scrie publicația Healthline.com.

Specialiștii spun că americanii sunt cei care consumă cea mai multă cafea zilnic. Conform unui sondaj făcut americanilor de peste 18 ani, se pare că aceștia beau cel puțin o ceașcă de cafea pe zi. Dr. Ang Zhou și profesorul Elina Hypponen de la Universitatea din Australia de Sud au vrut să afle câte cești de cafea poți bea zilnic.

Aceștia au făcut studiul pe 350.000 de persoane, cu vârste cuprinse între 37 și 73 de ani.

În urma studiului a rezultat faptul că persoanele ce au consumat mai mult de șase cești de cafea pe zi au avut un risc mai mare de a dezvolta o boală de inimă.

Specialiștii consideră că și acest număr este destul de mare și sfătuiesc oamenii să fie foarte atenți cu numărul de cești de cafea pe care le consumă zilnic. Află mai multe despre beneficiile consumului de cafea neagră.

Beneficiile asociate consumului de cafea

Cafeaua are o mulțime de beneficii asupra sănătății, dacă este consumată cu moderație. Aceasta ajută la stimularea energie, îmbunătățește concentrarea și are un conținut mare de antioxidanți ce pot lupta împotriva radicalilor liberi. Specialiștii spun că energia vin din cofeina și nivelul ridicat al antioxidanților care se găsesc în cafea.

Antioxidanții ajută la protejarea organismului de posibilele daune cauzate de radicalii liberi. Unele studii spun că persoanele ce consumă cafea își scad vizibil șansele de a face cancer și boli hepatice.

Un studiu din 2011 atesta faptul că bărbații ce consumă zilnic cafea își scad cu 17 % riscul de a face cancer de prostată. Te invităm să descoperi mai multe despre ce se poate întâmpla în corpul tău dacă bei cafea după ora prânzului.

Riscuri asociate consumului de cafea

Este important să înțelegi câte cești de cafea poți bea zilnic pentru a putea preveni posibilele boli de inimă. Cafeaua are nenumărate beneficii asupra organismului, dar dacă este consumată în exces poate produce la fel de multe daune.

Cafeaua poate provoca insomnie, mai ales dacă nu este consumată la o oră corectă. Mai mult, pentru persoanele care nu sunt obișnuite cu aceasta poate provoca nervozitate, neliniște, greață, creșterea ritmului cardiac și multe altele.

Consumarea unor cantități mari de cafea poate provoca dureri de cap, stări de anxietate, agitație, țiuit în urechi și bătăi neregulate ale inimii, spun specialiștii. Consumată în exces, cafea poate provoca hipertensiune arterială, un precursor al bolilor cardiovasculare. În plus, dacă obișnuiești să bei cafeaua cu îndulcitori artificiali, siropuri sau tot felul de arome, află că îți poți adăuga câteva kilograme în plus și îți poți crește riscul de apariție a diabetului de tip 2.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here