Cum vede un antreprenor roman piata de mobila intre ani

0

Alexandru Rizea, director general Lemet, producatorul de mobila care detine lantul de magazine de mobila LEM’S

Am putea spune ca piata de mobila din Romania nu ne-a oferit surprize in 2014. Ne asteptam la o stagnare, iar in cel mai optimist scenariu la o crestere cu 2-3 procente. Ceea ce s-a si intamplat. Piata nu a scazut, iar cresterea fata de 2013 a fost infima, la 1-2 procente.

2014 a fost un an plin de provocari, oricat de cliseu ar suna acest lucru. Am vazut multe schimbari in comportamentul de consum al clientilor, strategii abordate de jucatorii din piata pentru a creste sau a-si mentine cotele de profit.

Atunci cand cererea este constanta, daca cineva creste, altcineva trebuie sa scada

In primele 9 luni din 2014 ne-am mentinut cresterea prognozata de 10% a cifrei de afaceri. Planul de dezvoltare s-a implementat asa cum ne-am propus: am deschis cel mai mare magazin al retelei in Bucuresti, in complexul Vulcan, si alte 3 magazine in Roman, Onesti si Botosani. Investitiile noastre in deschideri de noi magazine s-au ridicat la peste 5 milioane de lei anul acesta.

In lipsa unor cresteri in retailul de mobila din Romania, multi dintre producatori s-au orientat către export, unde s-au înregistrat cresteri.

LEM’S acopera 7,6 procente din piata autohtona de mobila

bucatarie lems
Noi am reușit să creștem semnificativ an de an doar din vânzările făcute la nivel național, ceea ce înseamnă că există cerere de mobilier autohton și în România. Ne dorim să ajungem în casele a cât mai multor români. Produsele LEM’S sunt gândite și realizate în urma unor cercetări amănunțite raportate la consumatorul român și casele din țara noastră. În urma cercetărilor noastre am constatat că, dezvoltarea unor produse adaptate la nevoile și la puterea de cumpărare a consumatorului român, raspund unor cerinte diversificate si complexe. Este si motivul pentru care, cota de piata a retelei Lem’s previzionata la sfarsitul lui 2014, inregistreaza o pondere de 7,6% din totalul petei de mobila, in crestere cu 150% fata de cota de piata din 2009.

Romanii se uita spre produse premium si de lux

sura foto:  lemet.ro
sursa foto: lemet.ro

Romanii vor continua orientarea catre calitate, acest criteriu devenind factorul principal de cumparare, in detrimentul pretului. Este o evolutie naturala pe care am observat-o in ultimul timp. Nu inseamna ca pretul nu va mai conta, ci ca nu va mai conta la fel de mult.

Noi am identificat deja un interes crescut pentru produsele premium și lux ceea ce înseamnă ca avem un consumator educat si care, în decizia sa de cumparare, va pune pe primul loc calitatea si nu prețul. Acest comportament se va extinde la nivel de piata.

Romanii domina piata autohtona a mobilei

Dormitor-Zeppelin-cu-pat-cu-nasturi lemet_lems
Cunoasterea comportamentului de cumparare si adaptarea mobilierului la casele romanilor reprezinta doua aspecte definitorii ce se pot constitui in obstacole pentru retailerii internationali care nu pot adapta categoriile de produs pentru specificul fiecarei tari. Cred ca sunt principalele motive pentru care retailerii autohtoni performeaza in Romania.

Chiar daca optimismul romanilor a crescut in acest final de an conform sondajelor, acest lucru nu inseamna neaparat ca vor fi dispusi sa plateasca mai mult pentru mobilier. Insa, cresterile usoare din piata imobiliara ar putea incuraja vanzarile de mobilier, deci s-ar putea sa vedem o cerere mai mare. Este posibil ca pe termen scurt unii retaileri sa creasca preturile la mobilier, dar nu cred ca este strategia castigatoare in contextul pietei actuale.

redactie@casoteca.ro

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here