Hyundai i40, 1.7 litri diesel şi 7trepte automate

0
Hyundai i40

Hyundai i40 este o mașină care-ți atrage privirea. Din 5 oameni pe care i-am întrebat despre ea, doar unul a știut să-mi răspundă în ce clasă se încadrează. Cei mai mulți, cred că impunătorul Hyundai i40 este o mașină de clasă C. Adică, este un „fel” de i30. Nu, nu e așa! Hyundai i40 este o mașină de clasă D, este un concurent pentru mai poluantele Volkswagen Pasat de 2.0 litri cu softurile lor mincinoase cu tot.

„Dar parcă nu e la fel de mare ca un Ford Mondeo” a spus altul cand a înțeles că despre clasa asta de mașini e vorba. Dacă vreți să aflați răspunsul la centimetru, puteți afla singuri aici. Important pentru Hyundai i40 este faptul că este spațios la interior fără să pară o huidumă la exterior.

Interiorul unui Hyundai i40 așa cum l-am avut la test este cu siguranță demn de orice pretenție exclusivistă din clasa sa. Dacă e să vorbim de fițe, care uneori se arată foarte binevenită, trebuie să amintim de încălzirea în volan. Este tocmai bună după ce intri în mașină cu mâinile înghețate de gheața de pe parbriz, asta dacă nu ai și parbriz degivrat.

hyundai i40_semiprofil

141 de CP si 340 Nm pentru Hyundai i40

La modelul testat, Hyundai ne-a oferit scaune din piele, încălzite și răcite, climă și cutie automată cu 7trepte, DCT (dublu.ambreaj) cum o numește Hyundai (). Iar toate acestea primesc energie de la un propulsor diesel de doar 1.7 CRDi litri cu un cuplu de 340 Nm.

„Blasfemie, puțin!” ar putea spune unii. Asta până se urcă la volan, apasă accelerația și uită că este vorba de un propulsor diesel așa „mic”. Mașina primește de la acest propulsor 141 de CP, iar consumul mediu pe care modelul testat l-a „scos” la test este de 7 litri la sută. Mașina poate fi mult mai economică, dar asta abia după ce trece de euforia primilor câteva mii de km. În modul sport, Hyundai i40 este o mașină tare bună de alergat, mai ales că este extrem de stabilă, aici fiind ajutată de dimensiunile ei de clasă D.

CITEŞTE ŞI testul cu Hyundai i30

hyundai i40_interior

Zgomot de la cauciucurile de iarnă

Dacă ar fi să obiectăm, am aminti faptul că în habitaclu se aude soșeaua mai mult decât ne-am fi așteptat, dar punem asta pe seama cauciucurilor de iarnă care vin cu aderență mai bună – și consum mai mare – și zgomot mai mult. Totuși, motorul stă bine cu zgomotul lui cu tot sub capotă. Se aude suficient atunci când turezi mașina, dar asta e bine!

26 de mii şi 5 ani garanţie

Din afară Hyundai i40 este greu de trecut cu vederea, aspectul său agresiv se înscrie în stilul estetic al fraților săi mai mici, poate Hyundai Elantra să-i calce cel mai mult pe urme. Din această perspectivă pot exista îngrijorări cu privire la „cum va arăta stilul ăsta peste 5 sau 7 ani” atunci când te gândești la revânzare. Ei bine, modelele Hyundai vechi de 7 ani arată „în regulă”, deci nu avem de ce să cârcotim față de cele actuale.

Un lucru important când vine vorba de mașini, Hyundai înzestrează modelele sale cu o garanție de 5 ani. Deci, poți să vinzi mașina după 4 și o dai și cu un an garanție. 🙂 Pentru un Hyundai i40 așa cum l-am testat noi, trebuie să scoți din buzunar în jur de 26 de mii de euro, pentru un Hyundai i40 entry level trebuie să ai puțin peste 22 de mii.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here