Retailerul suedez de mobilă şi decoraţiuni a anunţat că va deschide trei noi magazine în afara Bucureştiului. IKEA deschide magazine la Timişoara, Cluj şi Braşov.
Cu vânzări record de peste o jumătate de miliard de lei, compania IKEA a anunţat că are în plan deschiderea de noi magazine în oraşele din provincie. Vizate de extinderea retailerului sunt oraşele Timişoara, Cluj-Napoca şi Braşov. Compania nu a semnat încă niciun angajament de achiziţie şi analizează mai multe oportunităţi. Magazinele vor fi deschide în următorii cinci ani.
Până atunci, la sfârşitul lui 2018 se va deschide cel de-al doilea magazin IKEA de la Bucureşti, în zona de est. Investiţia în noul magazin se ridică la 80 de milioane de euro, cu tot cu terenul, a mai anunţat compania.
În anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 2016), magazinul IKEA din România a atins vânzări în valoare de 514.661.610 lei (fără TVA), în creștere cu 21,2% față de anul financiar precedent. Numărul total de produse cumpărate a fost de 17,3 milioane. 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro
Ce s-a vândut cel mai bine
Cel mai mare număr de produse IKEA de până acum a intrat în casele românilor în anul financiar 2016. Dintre cele 17,3 milioane de produse vândute, 79,5% au fost produse de mobilier și 20,5% accesorii și decorațiuni. Dintre obiectele de mobilier, familia BESTÅ pentru camera de zi a avut cel mai mare succes. Au fost vândute peste 80.000 de produse vândute. În departamentul de decorațiuni și accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vânzări, cu peste 311.000 de bucăți.
În anul financiar 2016 au fost înregistrate 103.975 de comenzi online, o creștere de peste 140% a vânzărilor generate în comparație cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din București, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța.
5,5% din vânzările totale au fost generate de gama de produse pentru o viață mai sustenabilă acasă, care a crescut cu 31% în comparație cu anul anterior. Programul „O viață mai sustenabilă acasă”, în care consumatorii vor testa produse IKEA pentru a economisi energie, apă, îmbunătăți managementul deșeurilor și reciclarea acasă, va fi implementat în noiembrie 2016, cu membrii IKEA FAMILY. Acest program continuă pentru consumatori, după ce a fost testat cu succes cu angajați IKEA România și bloggeri.