Zilele fără soare pot pot favoriza depresiile sezoniere

0

Zilele fără soare, însoţite frecvent de scăderea presiunii atmosferice, pot favoriza depresiile sezoniere, întâlnite şi la persoanele care muncesc în interior la lumină artificială şi ies afară doar seara sau noaptea, spun specialiștii. Psihologii știu că organismul tinde să producă serotonina în cantități mai mici în timpul iernii.

 

Pentru mulți dintre noi, trecerea de la un anotimp la altul sau zilele fără soare, ne creează o modificare a dispoziţiei. În limbajul de toate zilele, îi spunem astenie. De fapt, este vorba despre modificări biochimice care se petrec la nivelul metabolismului celular şi care constau, în special, într-un dezechilibru al serotoninei, substanţă care este direct implicată în menţinerea unei dispoziţii optime. Acest dezechilibru este favorizat de zilele fără soare, dar şi de izolarea în casă sau la birou în faţa computerului.

Vezi și Trei activităţi care te scapă de starea de depresie post-concediu

De exemplu într-o zi însorită ne simțim mai bine decât într-o zi înnorată. Studiile au demonstrat că organismul tinde să producă serotonina în cantități mai mici în timpul iernii.

Surse bogate în vitamina D găsim în pește, oua și ciuperci

Așadar, Simptomele depresiei se pot manifesta împreună cu dificultăți de concentrare, energie scăzută, oboseală și somnolența excesivă.

Principalul responsabil pentru dezechilibrul din organism instalat pe perioada iernii este Vitamina D, o substanță vitală organismului produsă de piele în contact cu soarele. Pentru a compensa această situație ar trebui să consumăm alimente bogate în vitamina D precum: pește, oua și ciuperci.

Antidepresivele și dulciurile nu sunt cel mai bun remediu pentru a reduce tristețea zilelor de iarnă fără soare. Studiile au demonstrat că exercițiul fizic regulat poate avea același efect asupra stării emoționale iar alimentația joacă un rol important.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here