Cea mai veche cale ferată montană din România

0

Ştiai că linia de cale ferată Oravița-Anina este cea mai veche cale ferată montană din ţară? Planifică-ţi o mică vacanţă în judeţul Caraş-Severin şi bucură-te de peisajele spectaculoase! CasoTeca îţi spune cât te costă călătoria cu trenul pe cea mai veche cale ferată montană din România.

Calea ferată Oraviţa-Anina a fost construită pentru transportul cărbunelui de la Anina la portul Baziaș. Astfel, linia de cale ferată Oravița-Baziaș, cu o lungime de 62,5 km a fost realizată între anii 1847-1854. Apoi au urmat lucrările la tronsonul Oraviţa-Anina, care au fost finalizate în 1863 pentru trenurile de marfă. De-abia în 1869 s-a dat drumul la transportul de persoane.

Linia ferată urcă o diferență de nivel de 337,7 metri, trece prin 14 tuneluri și 10 viaducte. Iar peisajele văzute din tren sunt spectaculoase. Cei 34 de km sunt parcurşi în aproape două ore, iar preţul este de 10 lei dus-întors/persoană.

Cea mai veche cale ferată montană din România
Cea mai veche cale ferată montană din România

Linia ferată șerpuiește pe văile Jitinului și Gârliștei, fiind cea mai spectaculoasă cale ferată montană din România. Pe acest traseu se află cel mai înalt viaduct al căilor ferate, viaductul Jitin, cu cei 37 metri ai săi.

Cel mai lung tunel al traseului este la Gârliște şi are o lungime de 660 de metri. În acest tunel este și punctul de maximă altitudine al liniei. Tracțiunea de-a lungul timpului s-a realizat cu locomotive cu aburi sau diesel. Pe traseu sunt şapte gări.

Ce trebuie să ştii însă, dacă vrei să admiri peisajele bănăţene, este că pe întreaga durată a sezonului estival, cele două trenuri de pe ruta Oravița – Anina circulă doar cu opțiunea de rezervare a locurilor, astfel că trebuie să rezervi bilete la CFR. Bilete fără loc pot fi emise doar în ziua plecării trenului, în stația Oravița sau în tren de către personalul feroviar, în funcție de gradul de ocupare a locurilor din vagoane și de opțiunea călătorilor.

Cea mai veche cale ferată montană din România
Cea mai veche cale ferată montană din România

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here