Comportamente de consum pe piața tâmplăriei PVC

0

Mediul extern sau intemperiile joacă un rol foarte important în alegerea tâmplăriei potrivite, conform unui studiu realizat de Barrier, în cadrul căruia au fost analizate atitudinile și comportamentele de consum ale românilor în achiziția de tâmplărie PVC.

În percepția consumatorului, cele mai importante caracteristici ale tâmplăriei sunt reprezentate de „scutul de protectie” format din patru elemente indispensabile pentru o tâmplărie PVC de calitate: protecția termică (>27%), protecția fonică (>16%), protecția de apă / vânt (>11%) și protecția solară (>11%).

Deciziile de cumpărare sunt, de asemenea, influențate de anumite criterii comerciale, precum un preț bun de achiziție (>25%), recomandarea din partea familiei/ prietenilor/ colegilor (> 12%) sau recomandarea specialiștilor (>12%). Nu în ultimul rând, mai mult de 78% dintre respondenți au recunoscut că o tâmplărie de calitate este mai scumpă decât în mod uzual.

Spre deosebire de alte materiale de construcție sau finisaje, tâmplăria este cu mult mai familiară și mai accesibilă consumatorului, inducând un nivel ridicat de implicare în etapele lucrării (>30%). Drept urmare, informațiile despre tâmplărie sunt receptate individual, deciziile privind marca de tâmplărie folosită fiind luate în etapa de planificare (>60%), prin intermediul internetului (35%), dar și cu ajutorul persoanelor apropiate consumatorului (prieteni, familie, colegi – 38.2%).

„Toate elementele menționate mai sus au rol decisiv în procesul de selecție a tâmplăriei PVC de calitate, însă nu trebuie neglijat un alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistența crescută la utilizarea îndelungată, termenul de garanție mare, cât și tehnologiile moderne folosite la fabricarea tâmplăriei sunt condiții care înglobează și reduc în mod real costurile de utilizare pe termen lung. Practic, dacă aceste însușiri indispensabile sunt acoperite, nu va trebui să ne facem griji peste 10 ani asupra costurilor post-garanție pentru întreținerea tâmplăriei”, afirmă Adrian Garmacea, director general al companiei producătoare Barrier.

Alt fenoment analizat în cadrul studiului reflectă faptul că, în prezent, există un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie, consumatorii neoperând cu diferențieri clare între mărcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori.
Cercetarea a presupus investigarea cantitativă de ansamblu a mărcilor active în această categorie de produse pe următoarele dimensiuni cheie: elementele de bază privind informațiile și atitudinile generale despre categorie, elementele de bază privind mărcile active pe piață, elementele de bază privind comportamentele de consum, descriptorii de consumatori – demografici, sociografici.

Studiul desfășurat de agenția de cercetare D&D Research în perioada martie-aprilie 2014 a vizat persoane cu vârste cuprinse între 25 și 65 de ani din regiunile statistice Nord-Est si Sud-Est, cu excepția județului Constanța, orașe cu peste 50.000 locuitori, marja de eroare fiind de maximum 3,3%.

 

 

Autor: Alina Boicu

Sursa foto: barrier.ro

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here