IKEA vrea nouă magazine în România

0

Reatailerul sudez IKEA vrea să deschidă un număr de nouă magazine în România. Compania se pregăteşte pentru obţinerea tuturor autorizaţiilor pentru cel de-al doilea magazin din Bucureşti, pe Bulevardul Theodor Pallady, dar se uită şi la alte oraşe. CasoTeca îţi spun de ce IKEA vrea nouă magazine în România.

Planurile IKEA de expansiune sunt susţinute de creşterea vânzărilor: în anul de catalog 2015 (1 septembrie 2014 – 31 august 2015), magazinul IKEA din România a înregistrat vânzări în valoare de 424,5 milioane de lei lei (fără TVA), în creștere cu 12,37% față de anul de catalog anterior, cea mai mare creştere înregistrată de la deschiderea magazinului în 2007.

Pe lângă pregătirile pentru cel de-al doilea magazin IKEA din Romaânia, compania se uită la patru oraşe unde ar putea deschide alte magazine, a declarat Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe în cadrul unei conferinţe de presă.

Știm că oamenii iubesc brandul IKEA și am muncit mult pentru a îmbunătăți serviciile, experiența de cumpărături și pentru a face produsele IKEA mai accesibile. Acesta este motivul pentru care am făcut recent doi pași în plus: ne îndreptăm spre deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA în București – pentru care am depus documentația de obținere a Planului Urbanistic Zonal în această săptămână – și îmbunătățim serviciul de comenzi online. Extinderea și accesibilitatea vor fi elementele principale de creștere și așteptăm cu nerăbdare să vedem rezultatele, a spus Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe.

IKEA vrea nouă magazine în România
Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe

Câte produse a vândut IKEA

Numărul total de produse cumpărate de clienţii IKEA în perioada de catalog 2015 a fost de 14.167.573, cu 900.000 mai multe produse față de anul de catalog 2014 şo peste 3,2 milioane de persoane au trecut pragul magazinului.

Din cele 14.167.573 de produse vândute, 58% au fost obiecte de mobilier și 42% decorațiuni în magazin. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living și baie) a avut cel mai mare succes, cu 21.046 de bucăți cumpărate. Dintre accesorii și decorațiuni, familia de becuri LED a atins anul acesta cel mai mare număr de vânzări, cu 211.714 de bucăți vândute.

Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro a înregistrat vânzări cu 9,63% mai mari față de anul trecut. În anul de catalog 2015, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 8% din totalul vânzărilor IKEA România.

IKEA vrea nouă magazine în România
IKEA vrea nouă magazine în România

Cea mai mare comandă online: 6.700 de euro

În anul de catalog 2015, au fost înregistrate 35.354 de comenzi, reprezentând aproximativ 8% din totalul vânzărilor IKEA România. Cele mai multe comenzi vin din București, urmat de Cluj, Timișoara și Iași, în total reprezentând 50% ponderea în totalul vânzărilor serviciului de comenzi online. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 30.138 lei (TVA și servicii incluse), adică 6.700 de euro.

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA deținea, în august 2014, peste 376 de magazine în 47 de țări sau teritorii, dintre care 40 de magazine erau francize deținute de alte companii decât IKEA Group.

Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.IKEA.ro. 

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here