Luigi Caverni, italianul care aduce în România delicatesele culinare tradiționale din peninsulă: „Să mănânci sănătos nu trebuie sa fie un lux, ci o obișnuință”

1

CasoTeca a stat de vorbă cu Luigi Caverni, proprietarul Grupului de firme MENATWORK,  care a decis să aducă în România o mică parte din ce înseamnă pentru el “acasă”: produse de excepție din cuisine-ul italian, printr-o nouă divizie de food, a companiei pe care o conduce de peste 20 de ani.

CasoTeca:  Observăm că produsele pe care le aduceți în România intră, oarecum, în zona de „exquisite”. Către cine vă orientați cu aceste produse? Aveți așteptări de la o anumită categorie de public?

Luigi Caverni: Dacă vreți, o putem numi “zona exquisite”, deoarece este o oportunitate pentru toți gurmanzii să se întâlnească, să schimbe păreri  legate de produsele italiene tradiționale de cel mai înalt nivel. Ne adresăm tuturor celor care aleg calitatea în meniul cotidian și care apreciează bunătățile tradiționale, pregătite cu atenție, dragoste și pricepere. În ultimii ani, făcându-se atâtea prezentări, lansări si degustări de produs, inaugurări de restaurante exclusiviste/luxoase sau dedicate pe specificul a diverse bucătării internaționale, consumatorul român a fost educat și s-a format calitativ. Credem chiar că există  și o evoluţie a gusturilor. Au evoluat atât industria alimentară, cât şi consumatorii. E un salt calitativ foarte evident aici.  Exigențele sunt ridicate, pretențiile din ce în ce mai sofisticate, iar gusturile diferă de la individ la individ. Iar dacă este să ne definim publicul către care ne îndreptăm, spunem că e așa: consumator de delicii atent selecţionate, naturale, sănătoase – care nu presupun mari investiții și nici nu tind către extravaganță.

1porchetta

CasoTeca: Doriți să vă lansați și pe raft sau să râmâneți doar pe platforma online?

Luigi Caverni: Intenționăm să deschidem, în viitorul apropiat și un magazin de prezentare și vânzare, de tip boutique. Toate aceste produse delicioase, dar și spectaculoase, chiar merită să fie pe masa iubitorilor de delicatese culinare.

Clientul va putea degusta din produse pentru a se convinge de gusturile deosebite, pentru a decide mai departe ce va achiziționa. Suntem constienți că vom asista la numeroase reacții de uimire.  Și echipa noastră a trecut prin aceste faze ale încântării, ori de câte ori s-a testat fiecare nou produs. Suntem întotdeauna primul degustător și primul client. În acest fel am selectat și am ales tot ceea ce acum propunem pieței. Este o activitate interactivă, fiecare produs culinar îţi oferă ceva nou, nu există monotonie în lumea gurmanzilor.

CasoTeca: Până acum care au fost cele mai apreciate produse?

Luigi Caverni: Dificil de răspuns, căci aprecierile diferă si chiar există concurență între ele. Este normal. Suntem diferiți, iar gusturile se schimbă și ele după preferințele personale. Dacă am face topul pe categorii, clasamentul s-ar simplifica astfel:  PORCHETTA,  vinurile din gama La Luna del Casale – SARA (alb),  ALESSANDRO (roșu), și un frizant senzațional. La grupa uleiurilor avem uleiul extravirgin de măsline aromatizat TARTUFO.

basilica

În liga brânzeturilor este o „concurență” fantastică pentru clasamentul la primele locuri. Însă, formula cea mai savuroasă și spectaculoasă o demonstrează: formaggio Occelli® cu malț de orz și Whisky.

Occelli al pepe nero e bacche rosaOccelli al malto d'orzo e Whisky

CasoTeca: Veți avea oferte promoționale, reduceri pentru diferite sărbători?

Luigi Caverni: În principiu, orice produs este dispus ofertelor și discount-urilor în procesul de vânzare. Ne dorim să ne familiarizăm clienții –  pe care îi numim “oaspeti” – cu aceste produse, într-o manieră interactivă, să-i surprindem cât mai placut, astfel încât să revină la noi ori de câte ori doresc să se bucure, să se simta bine, fără mari eforturi financiare. Avem un concept propriu în acest sens, care este în lucru și, deci: „secret”.  Ne dorim să vă surprindem cât mai plăcut la lansare.

În privința perioadelor de sărbători, cererilor pentru evenimente festive, comenzilor speciale, preferăm să abordăm vânzarea prin intermediul coșurilor cadou, în care vom asocia articole cu diverse tematici, simpatice și atractive. Vrem să “intervenim” în a ne face clientii mai fericiți. Vrem să le aducem un zâmbet în plus.

CasoTeca: Ne puteți sugera câteva combinații de produse?

Luigi Caverni: Combinațiile sunt nelimitate, după fantezia și creativitatea fiecăruia. Dupa ce ne-am creat propria experiență, colecţionând momente şi episoade inedite, vizitând producătorii tradiționali din Italia, ateliere, podgorii și crame, descoperim că “luxul” culinar nu se măsoară prin  risipă financiară. Și mai mult: să mănânci sănătos nu trebuie sa fie un lux, ci o obișnuință.

În acest domeniu este nevoie de încredere, răbdare, imaginație și pasiune. Desigur că, pentru o masă completă și savuroasă, indiferent de preparatele servite, vinul joacă un rol important, fiind „piesa de rezistență” ce aduce un plus de valoare, evidențiind calitatea mâncării. Așa că, în formulele noastre, vinul este considerat un punct forte, atât la propriu, cât și la figurat. Deci, în toate combinațiile pe care le propunem, vinul este o prezență “obligatorie”.

  • friptura italiană Porchetta + vinul roșu Alessandro;
  • formaggio Occelli® cu piper negru și fructe de padure + vinul roșu Sebastian;
  • formaggio Occelli® în frunze de castan + vinul roșu Alessandro.

Vă așteptăm să formulăm împreună combinații noi, irezistibile.

SEBASTIAN 3
Vin roșu La Luna del Casale SEBASTIAN

clark-porchetta-superJumbo

CasoTeca:  Care sunt produsele dumneavoastră preferate pe care ni le recomandați și nouă?

Luigi Caverni: Toate produsele sunt atent selecționate de noi, în oferta cu care ieșim pe piață. Așadar le recomandăm din tot sufletul pe toate. Dar credem că PORCHETTA va fi extrem de apreciată aici. Gustoasă și crocantă, porchetta este friptura italiană de porc umplută cu ierburi aromate. La o cină obișnuită sau la orice alt eveniment festiv, servirea porchettei devine o experiență culinară de succes. Formula recomandată de ne-refuzat este:  porchetta în sandwich cu pâine de calitate, proaspat coaptă. Și, evident, un pahar de vin roșu BIO La Luna del Casale.

italian porchetta

CasoTeca:  Care este procedura pentru achiziționarea produselor?

Luigi Caverni: O parte din produsele noastre sunt disponibile și pe rafturile din Mega Image. Însă aceste produse pot fi achiziționate direct de la noi, vânzarea se face pe loc sau prin comandă directă la departamentul comercial.

CasoTeca: Ne puteți oferi și niște referințe cu privire la prețuri?

Luigi Caverni: Desigur, prețurile sunt publice, iar de cele mai multe ori cantitățile mari sunt “premiate” cu discount-uri de volum. Pentru a vă face o idee, vinurile pornesc de la 5 și ajung până la 25 Euro, iar brânzeturile sunt între 20 la 60 de euro pe kg. Uleiurile aromatizate au prețuri cuprinse între 6 si 10 euro, iar porchetta pornește de de la 12 euro/kg.

Cheese-WineBrânzeturi potrivite cu vinul alb La Luna del Casalecheese_meats_tasty_71059_1280x1024

 

un comentariu

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here