Rețeta Mădălinei Stănescu: echilibrul, condiție pentru succes

1

A lucrat pentru două dintre cele mai valoroase companii din lume. Asta după ce, la numai 23 de ani, după o perioadă în care a acumulat experiență la una dintre marile multinaționale din industria media, ajunsese director de marketing la un important jucător din piața comerțului online.

De-a lungul timpului, Mădălina Stănescu a condus echipe, a gândit strategii de dezvoltare și a implementat noi proiecte. Și-a construit astfel o carieră de invidiat și un CV care îi permitea să-și alegă orice angajator și-ar fi dorit. În schimb, a ales să-și dezvolte propria afacere. Se întâmpla în urmă cu trei ani.

Atunci a renunțat de bunăvoie la siguranța statutului de angajat pentru incertitudinile vieții de antreprenor. Și tot în acel moment a ales să-și schimbe viața. S-a apucat de sport, cooking-ul s-a transformat din necesitate în pasiune, iar vacanțele au luat locul călătoriilor de business.

O carieră muncită de pe băncile școlii

Mădălina Stănescu s-a angajat din momentul în care a intrat la facultate. A ajuns în departamentul de marketing al Ringier România, compania prin care marele concern elvețian Ringier gestiona un important portofoliu de ziare și reviste pe piața locală. Deși nu avea habar de industria media, a compensat cu mult entuziasm și cu dorința de a învăța. Pe lângă asigurarea activităților de marketing pentru publicații, a făcut parte și din departamentul care asigura colaborarea și coordonarea cu televiziunea Kanal D, care la acel moment avea și grupul Ringier printre acționari.

Aici, pe lângă susținerea proiectelor comune ale postului TV cu grupul elvețian, era responsabilă de realizarea studiilor de piață și a rapoartelor de audiență. După ceva timp, a avut oportunitatea să combine partea administrativă și de research cu o carieră de prezentator TV. Astfel, la postul B1 TV, Mădălina Stănescu a fost, pentru mai multe ediții, gazda emisiunii economice Capital TV.

Manager la 23 de ani

Abia terminase facultatea și avea deja o experiență bogată, acumulată în proiecte dintre cele mai diverse. Deși îi plăcea ceea ce făcea, era convinsă că poate mult mai mult. Prin urmare, a ales o nouă provocare – să conducă departamentul de marketing al PC Garage, la acel moment unul dintre liderii comerțului online din IT&C. Avea doar 23 de ani, așa că nu i-a fost deloc ușor să-i convingă pe colegi, toți mai în vârstă decât ea, că știe ce face și că soluțiile ei sunt cele potrivite.

A avut însă noroc pentru că cei mai mulți dintre noii colegi au sprijinit-o, așa că a reușit să obțină rezultate peste așteptări. Chiar dacă PC Garage nu avea o cultură organizațională de nivelul celei de la Ringier, modul în care se lucra în echipă și apropierea dintre angajați au fost ingredientele care au ajutat-o să-și dezvolte și mai mult abilitățile și să deprindă noi cunoștințe. În plus, în această perioadă a devenit și antreprenor, lansând împreună cu un partener propriul magazin online de jucării. Noul rol, de antreprenor part-time, a venit la rândul lui cu necunoscute și riscuri.

Prin urmare, a muncit mult, a făcut greșeli, a învățat din ele, și până la urmă a reușit să facă noua afacere să funcționeze. Cu toate acestea, după doi ani și jumătate, își dă seama că are nevoie de altceva. Așa ajunge la IBM, una dintre cele mai cunoscute companii din lume, pe o poziție de marketing manager pentru piețele din Benelux.

În 2014 trece la Google, un alt gigant din domeniul tehnologiei, pe poziția de Marketing Program Manager. Aici coordonează programul Atelierul Digital, care a avut ca obiectiv să îmbunătățească competențe digitale a 100.000 de studenți sau angajați ai companiilor din România. De asemenea, lansează și gestionează Atelierul Digital Hubs, adică cele cinci hub- uri regionale în universități de top care oferă suport și consultanță digitală antreprenorilor locali. În perioada aceasta devine trainer, una dintre activitățile sale preferate.

În anul 2018 renunță la magazinul online și își deschide Optimized, o agenție de marketing online specializată în campanii PPC (Pay Per Click). „Agenția a apărut firesc după anii de experiență acumulați atât în marketing, cât și în e-commerce. Știam că pot să gândesc cea mai bună strategie pentru fiecare client și că pot să ofer instrumentele potrivite pentru atingerea oricărui obiectiv”, explică Mădălina Stănescu ce a stat la baza deciziei de a se lansa din nou în lumea afacerilor.

Oricum, experiența căpătată în antreprenoriat a ajutat-o mult în noua activitate. Nu a mai făcut greșeli, a știut să-și aleagă echipa și a reușit să convingă clienții. Prin urmare, în portofoliu Optimized găsim companii importante, precum Carrefour, NN, Dent Estet, Marelbo sau Cersanit. Între timp, a primit o nouă ofertă de la Google, iar timp de doi ani a ocupat și poziția de EMEA Growth Marketing Manager.

Anul trecut, în momentul când i s-a încheiat con- tractul, a hotărât că a venit momentul să aloce tot timpul și toată energia propriei afaceri. Și este și normal, rezultatele financiare fiind peste toate așteptările. Astfel, cu o echipă de numai cinci angajați, Optimized a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 250.000 de euro, în creștere cu peste 30% față de 2020.

Ce urmează în viitor pentru Optimized? Mădălina Stănescu pare convinsă: din ce în ce mai mulți clienți, noi proiecte provocatoare și multă voie bună.

Un nou stil de viață

Cea mai importantă lecție pe care a învățat-o Mădălina Stănescu în numeroșii ani în care a muncit, de foarte multe ori, până la epuizare este că totul trebuie să aibă o măsură. Astfel, când a lansat Optimized, a hotărât să-și schimbe viața: și-a propus să facă toate acele lucruri la care visa și pe care le-a ratat din lipsă de timp. O primă măsură a fost ca după ora 18:00 să închidă laptopul și să nu o mai preocupe nimic din ceea ce presupune conducerea unei afaceri.

Astfel, oferindu-și timp pentru ea, poate să fie mult mai creativă și mai productivă, iar asta se simte cel mai bine în modul în care își dezvoltă compania. De asemenea, nu se mai uită la televizor și nici la Netflix, singurele excepții fiind acele filme sau programe din care e convinsă că poate să învețe.

În schimb, a descoperit o nouă pasiune: cooking-ul. Gătea și înainte, dar acum a ajuns la un alt nivel, încercând rețete din ce în ce mai complexe, mai ales pe partea de cofetărie. Așa a apărut și Mădălina’s Bakery, un brand pe care l-a lansat în joacă, dar foarte apreciat de familie și prieteni care au gustat bunătățile gătite de tânăra antreprenoare. Pasiunea pentru gătit a fost alimentată cu multă răbdare, dar și cu idei neobișnuite.

Astfel, colegii i-au făcut cadou de ziua ei o sesiune de gătit cu cunoscutul blogger culinar Jamila. Din această experiență, pe care a gustat-o cu multă bucurie, Mădălina Stănescu spune că a învățat secrete pe care le folosește cu succes în bucătărie.

Deși îi plăcea să facă mișcare, din lipsa timpului Mădălina Stănescu a neglijat sportul. Acum însă an- treprenoarea recuperează rapid anii de zile petrecuți printre rapoarte, prezentări și proiecte. A început cu alergări din ce în ce mai lungi și a ajuns chiar să par- ticipe la întreceri. Apoi s-a apucat și de tenis.

Dintotdeauna a fascinat-o acest sport, așa că nu i-a luat mult să învețe să joace. Acum, sub supravegherea unui antrenor, are cel puțin un antrenament pe săptămână și se pregătește asiduu. Lista sporturilor pe care le practică este completată cu înotul. Până anul trecut nu știa să înoate, așa că era ciudat pentru ea să se uite la ceilalți cum se bucură de valuri. A învățat repede, cu ajutorul unor cursuri, iar acum ajunge frecvent la bazin.

Călătoriile reprezintă o pasiune pe care Mădălina vrea să o cultive și mai des. Mult timp tot ceea ce făcea a fost așa-numitul turism de business, adică vizita acele orașe în care o purta jobul. Acum lucrurile s-au schimbat și, pe lângă capitalele europene, și-au făcut loc noi destinații…exotice.

Astfel, a ajuns pentru două săptămâni în Zanzibar, un loc în care s-a bucurat de un peisaj de poveste și de experiențe inedite. Acum are planificată o nouă călătorie, în Mexic, și abia așteaptă să pornească în noua aventură, să descopere o altă cultură și să vadă locuri încărcate de istorie.

Din pasiune pentru televiziune

De anul acesta, Mădălina Stănescu prezintă Digital Lead, o emisiune video despre tendințe în mediul digital difuzată de Hotnews.ro și StartupCafe.ro.

Vezi și: Tips&Tricks pentru amenajări și renovări de succes

un comentariu

  1. […] A lucrat pentru două dintre cele mai valoroase companii din lume. Asta după ce, la numai 23 de ani, după o perioadă în care a acumulat experiență la una dintre marile multinaționale din industria media, ajunsese director de marketing la un important jucător din piața… Cititi mai multe aici: Rețeta Mădălinei Stănescu: echilibrul, condiție pentru succes […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here