Revista CASOTECSA: Începutul SOLID al unui business bine desenat

0

Revista CASOTECSA: Începutul SOLID al unui business bine desenat. Nimic nu poate sta în calea spiritului antreprenorial. Nici măcar pandemia. Exemplul perfect că în business viața își continuă cursul firesc este un start-up lansat în plină criză sanitară.

Se numește SOLID atelier și propune clienților piese de mobilier cu personalitate, „care să înfrumusețeze spațiul și care să se facă remarcate”. Artizanul acestui demers este Adrian Holerga, un tânăr care a folosit experiența acumulată în domeniul audio-video și al fotografiei pentru a construi de la zero un business cu mari ambiții.

Vezi și S-a lansat revista CASOTECA: drumul către print, susținut cu performanță în online

Ideea i-a venit când a vrut să modifice picioarele unui birou, dar nu a găsit piesele necesare. Și-a imaginat soluțiile, a improvizat și, până la urmă, proiectul personal i-a reușit. Iar lucrurile au arătat atât de bine încât au pavat cu mult optimism drumul către o afacere în domeniu.

„Mi-am dat seama că aș putea dezvolta mult mai multe produse în această direcție și, încet-încet, am prins curaj să deschid un atelier. Am început primele probe în ianuarie 2020 și la finalul lui aprilie am dat drumul magazinului online”, povestește Adrian Holerga.

Lucrurile nu au fost însă chiar atât de simple. Avea mult de lucru în domeniile în care activa, așa că s-a gândit bine înainte să investească timp și bani într-o afacere dintr-o piață pe care nu o cunoștea.

Apoi, nici găsirea spațiului pentru atelier nu a fost un demers ușor – pentru că, ținând cont de contextul pandemiei, nu avea nicio garanție că va obține suficient volum pentru a plăti chiria, a ales o locație din afara Bucureștiului. În schimb, a avut tot know-how-ul necesar pe partea de branding. Astfel, tot ceea ce ține de crearea identității vizuale, de marketing sau webdesign au fost realizate „in house”, repede și bine. Și, la fel de important, nefiind nevoie de externalizare, fără costuri.

O NOUĂ STRATEGIE

Pentru început, Adrian Holerga își propusese să mizeze doar partea de retail, având produsele listate pe site-ul propriu, solidatelier.ro, și pe platforma Emag. Miza pe funcționalitate și pe aspect, știind să scoată în evidență lucrurile care îl diferențiau față de orice concurență.

„Producem piese de mobilier și accesorii de iluminat cu un design unic, pentru că toate produsele noastre au fost «desenate» de mine. De exemplu, am făcut și desfăcut câte o lampa și de cinci ori până am ajuns exact la aspectul pe care îl doream”, explică antreprenorul. Deși lucrurile au mers bine pentru o afacere la început de drum, a simțit nevoia să se ducă și într-o altă direcție. De fapt, a fost vorba despre oportunitatea de a găsi și a fructifica o nișă de piață.

„Am vrut să dezvoltăm partea de proiecte custom ceva mai târziu, probabil anul viitor, dar a fost necesar sa ne angajăm de acum în astfel de proiecte pentru a putea trece mai ușor peste această perioadă”, explică antreprenorul. Pentru această nouă activitate e nevoie de resurse pe care o afacere la început de drum de obicei nu le are, așa că provocarea este una cât se poate de serioasă.

„Unii clienți vin cu simulările de la arhitect, la care noi poate mai sugerăm câteva mici modificări, dar în mare parte executăm ce e în plan. Alți clienți știu ce vor, dar nu au o idee clară asupra construcției. Așa că noi măsurăm spațiul, realizăm o schiță a pro iectului, iar după aprobarea clientului începem execuția și, dacă este cazul, realizăm montajul”,
arată Adrian Holerga ce presupune noua direcție în care s-a lansat.

Deși au trecut doar câteva luni, deja a strâns un portofoliu de proiecte custom destul de variat, în care se găsește atât amenajarea de locuințe, cât și de restaurante. „Clienții noștri sunt persoane care își doresc un aer mai proaspăt în locuințele sau restaurantele lor. Noi îmbinăm diferite stiluri (in general, industrial și scandinav), dar ne ferim să folosim soluțiile tradiționale sau cele care se găsesc la tot pasul”, își prezintă Adrian Holerga strategia. Iar filosofa sa de business se pare că dă roade.

Partea de producție tocmai s-a mutat într-un atelier mare din București, iar acest nou spațiu îi permite să crească și să ajungă cu produsele sale la cât mai mulți clienți. Păstrând același ritm, antreprenorul estimează că anul viitor va mai avea nevoie de 4 sau 5 angajați. Bineînțeles, dacă va trece pandemia, lucrurile vor arăta chiar și mai bine pentru SOLID atelier.

Citește și România se află pe locul 5 în topul destinațiilor turistice 2020

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here