Studiu de piață oferit de Barrier privind atitudinile și comportamentele de consum

0
tamplarie pvc

Barrier, producătorul de tâmplărie termoizolantă din PVC, a realizat un studiu în cadrul căruia s-au analizat atitudinile și comportamentele de consum ale românilor în achiziția de tâmplărie PVC. Agenția de cercetare D&D Research este cea care a desfășurat studiul realizat în perioada martie-aprilie 2014 și a inclus peste 750 de respondenți. Studiul a fost realizat cu persoane a căror vârstă este cuprinsă între 25 și 65 de ani din regiunile statistice din nord-estul și sud-estul României, cu excepția județului Constanța, orașe cu peste 50.000 locuitori, marja de eroare fiind de maximum 3,3%.

Elemente cu rol decisiv în procesul de selecție a tâmplăriei PVC

Conform studiului, mediul extern sau intemperiile joacă un rol extrem de important în alegerea tâmplăriei potrivite. Din acest punct de vedere în percepția consumatorului, cele mai importante caracteristici ale tâmplăriei sunt reprezentate de „scutul de protecție” format din patru elemente indispensabile pentru o tâmplărie PVC de calitate: protecția termică (>27%), protecția fonică (>16%), protecția de apă / vânt (>11%) și protecția solară (>11%).

Și deciziile de cumpărare sunt foarte importante, ele fiind influențate de anumite criterii comerciale, precum: un preț bun de achiziție (>25%), recomandarea din partea rude/prietenilor/colegilor (>12%) sau recomandarea specialiștilor (>12%). Peste 78% dintre respondenți au recunoscut faptul că o tâmplărie de calitate este mai scumpă decât în mod uzual.

Consum energie termopan
Consum energie termopan

Față de alte materiale de construcție sau finisaje, tâmplăria este mult mai familiară și mai accesibilă consumatorului, atrăgând un nivel ridicat de implicare în etapele lucrării (>30%). Astfel informațiile despre tâmplărie sunt receptate individual, deciziile privind marca de tâmplărie folosită fiind luate în etapa de planificare (>60%), prin intermediul internetului (35%), dar și cu ajutorul persoanelor apropiate consumatorului (prieteni, rude, colegi – 38.2%).

„Toate elementele menționate mai sus au un rol decisiv în procesul de selecție a tâmplăriei PVC de calitate, însă nu trebuie neglijat un alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistența crescută la utilizarea îndelungată, termenul de garanție mare, cât și tehnologiile moderne folosite la fabricarea tâmplăriei sunt condiții care înglobează și reduc în mod real costurile de utilizare pe termen lung. Practic, dacă aceste însușiri indispensabile sunt acoperite, nu va trebui să ne facem griji peste 10 ani asupra costurilor post-garanție pentru întreținerea tâmplăriei.”, a declarat Adrian Garmacea, director general al companiei producătoare Barrier.

Tamplarie Barrier
Tamplarie Barrier

Confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie din partea consumatorilor

Există un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie privind consumatorii, aceștia operând cu diferențieri neclare între mărcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori. Cercetarea a presupus o investigație cantitativă de ansamblu a mărcilor active pe următoarele dimensiuni cheie: elementele de bază privind informațiile și atitudinile generale despre categorie, elementele de bază privind mărcile active pe piață, cele privind comportamentele de consum, descriptorii de consumatori – demografici, sociografici.

Profil Pvc  Barrier
Profil Pvc Barrier

Barrier (www.barrier.ro) a fost creat de către producătorul Electric Plus din Bacău, primul atelier de producție fiind inființat în anul 2003. Centrul de producție Barrier oferă produse fabricate în România unde lucrează 200 de persoane și are capacitatea de 700 de ferestre/zi. Produsele Barrier se comercializează pe piața autohtonă, dar și în Italia, Franța, Belgia sau Germania.

Compania Barrier
Compania Barrier

 

Autor: Iulia Gubandru

Sursa foto:  barrier.ro

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here