2014, cel mai bun an pentru vânzări in florarie online la Floria.ro

0

În 2014 grupul Floria a vândut flori în valoare de 1 milion de euro, 75% online

Floria a vândut anul trecut flori în valoare de 1 milion de euro, din care 75% sunt vânzări realizate prin intermediul platformei www.floria.ro. Restul de 25% este reprezentat de vânzări către corporate și comenzi speciale pentru evenimente personale sau de afaceri.

Obiectivul principal al anului trecut a fost consolidarea poziției de lider de piață în zona vânzărilor online. Acesta a fost susținut printr-o serie de acțiuni strategice, cum ar fi creșterea numărului de parteneri în țară, fidelizarea clienților, precum și demararea proiectului de extindere. Acesta implică investiții de peste 200.000 euro pana la finalul lui 2015.

Proiectul de extindere a avut ca primă etapa rebrandingul în online și separarea businessului online de operațiunile offline și B2B, cu strategii de dezvoltare pe fiecare divizie. În urma rebrandingului, Floria.ro a devenit florărie online „pentru gentlemanul din fiecare”.

În 2014 am urmărit optimizarea vânzărilor online, concomitent cu creșterea numărului de comenzi, pentru a porni extinderea brandului de la un fundament solid și sustenabil. Anul acesta continuăm cu aceleași obiective și vom trece la implementarea următoarelor faze ale planului nostru de dezvoltare pe piața florilor” declară Marina Matei, e-Commerce Manager Floria.ro.

Cea mai extinsă rețea de parteneri: Număr dublu de orașe în care se livrează gratuit buchetele de flori, în 2 ore

Numărul orașelor în care Floria asigură livrarea gratuită a buchetelor de flori in 2 ore de la finalizarea comenzii s-a dublat în 2014. În prezent, Floria livrează gratuit în 139 localități din întreaga țară.

„Cu 50% comenzi cu livrare în București și 50% în țară, extinderea rețelei de parteneri din afara capitalei a fost un pas firesc și esențial. La Floria, o parte din promisiunea făcută către clienți este că florile sunt livrate în maxim 2 ore, de către un curier propriu, direct în brațele destinatarului. Acest lucru este posibil prin intermediul rețelei de sute de parteneri, cu care acoperim cu succes întreaga suprafață a României” adaugă Marina Matei.

Marina Matei Floria ro

2014 a fost pentru Floria.ro și anul dezvoltării parteneriatelor în zona modalităților de plată. În prezent, Floria.ro este unul dintre puținele siteuri din România care oferă clienților posibilitatea de a achita cumpărăturile printr-o metodă de plată aleasă din peste 10 opțiuni, inclusiv plata în rate sau plata anticipată prin ridicare numerar de la o adresă aleasă de expeditor, în toată țara.

Misiunea noastra, la Floria.ro, este sa facem din trimiterea florilor un gest foarte simplu pentru expeditor și o experiență memorabilă pentru destinatar. Pentru expeditor este esențial să dispună de flexibilitate în ceea ce privește modalitățile de plată. În 2014, 75% din comenzi au fost achitate cu cardul, însă rămâne un procent semnificativ de 25% dintre clienți care preferă alternativele –plata la terminale, numerar, prin depunere în cont sau chiar în rate” explică Marina Matei.

Piata online stagnează, comanda medie crește ușor

Floria activează pe o piață a vânzărilor online de flori a carei valoare estimată stagnează în ultimii 2 ani în jur­­ul a 2.5 milioane de euro.

Valoarea medie a comenzilor online plasate în 2014 pe Floria.ro a fost de 210 lei, înregistrând o creștere ușoară, cu 5 procente, față de anii anteriori.

„Din estimarile noastre, pe Floria.ro avem o valoare medie a comenzii cu aprox. 20% mai mare decat media pieței de vânzări de flori online, care se situează la 160-170 lei. Acest lucru este datorat adresării noastre către barbații atenți la detalii, care aleg buchete și aranjamente complexe, surprinzătoare” precizează Marina Matei.

Trandafirii se mențin la conducerea topului celor mai căutate flori, însă de la an la an au o pondere din ce în ce mai mică în totalul vânzărilor, datorită orientării către buchete sofisticate, care combina soiuri de flori și creează unicitate. Procentul clienților care aleg buchetele care conțin exclusiv trandafirii a scăzut la 70%, față de 90% în 2013.

Crestere incetinita de evaziunea fiscala

Evaziunea fiscală rămâne problema principală cu care se confruntă jucătorii de pe piața vânzărilor de flori din România, estimată în 2013 la peste 100 milioane de euro.

Am constatat, din păcate, o creștere a evaziunii fiscale și în online, ceea ce este îngrijorator. Asta înseamnă că unele proiecte de vânzări de flori online au dificultăți și ajung să nu mai înregistreze vânzările, pentru a nu plăti impozit sau TVA. Este o tendința îngrijorătoare, pentru că oricum evaziunea din offline rămâne la cote ridicate. Nu știu în ce alt domeniu vedem un nivel similar al evaziunii fiscale” spune Marina Matei.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here