Hyundai i20 te face să te simți într-o mașină mai mare

0

Odată ce ai decis sa urci la volanul unui Hyundai i20 cu motor de 1.0 litri, trei pistoane și turbină, trebuie să îți regândești relația cu automobilul. Evoluția industriei auto, nevoia de motoare mici dar puternice, care să poată face față concurenței tot mai reale a mașinii electrice, a adus și sub capota mașinii de clasa B a Hyundai un propulsor turbo.

De ce ar fi nevoie de o regândire a condusului? Pentru cei care preferă propozițiile mai detaliate, întrebarea vrea să sublinieze faptul că Hyundai (n.r. dar și concurenții săi)  a pus pe acest model care are oarecum dimensiunea primul Volkswagen Golf, adică a unei mașini de clasă C, un motor de aproape un litru.

Răspunsul este următorul: pentru că micul motor în trei pistoane pornește într-adevăr încet daca nu este ajutat de turbină, însă odată ce aceasta intră în scenă, mașina „explodează”! Parcă nu ascultă de accelerația de sub piciorul șoferului, ci de dorința mașinii, nemijlocită Hyundai i20de șofer, de a ajunge prima undeva. Pentru cine n-a încercat niciun model de mașină cu propulsor mic și turbo, este bine să-l încerce pe i20.

Comparația este un procedeu artistic, dar este și unul pragmatic. Te întrebi, evident că justificat, dacă un astfel de motor este mai performant ca unul diesel. Doar și o mașină diesel are motor cu turbină, dacă e produsă de douăzeci de ani încoace. Este justificată achiziția unui Diesel pentru că mașina va consuma mai puțin, dar prețul de achiziție e cu 1000 de euro mai mare. Deci, banii îi scoți abia după vreo 30 de mii de km. Abia după borna asta începi să economisești.

Comparația cu o mașină electrică este pentru moment inutilă pentru că nu există oferte din această direcție la prețul unui Hyundai i20.

Cum te simți la volanul lui Hyundai i20

Experiența este uimitoare pentru că ai senzația că ești într-o mașină mai mare, dar te trezești când vezi consola căreia îi lipsește un LCD de măcar 5 inci. Accelerezi și Hyundai i20Hyundai-ul stă bine pe șosea, închizi geamul și e pace în mașină. Scaunele sunt OK, poate că cel din spatele șoferului de peste 1,80 m nu stă neapărat comod, dar e o mașină de clasă B. In Volkswagen Polo stă sigur mai rău!

Noi, CasoTeca am merge pe varianta românească a clasei B, adică pe Dacia Sandero, vorbim de Sandero pentru că e „cocoșată” ca Hyundai-ul cu pricina, dar nu putem contesta calitățile mașinii testate de „Contesă” a clasei B, cum ar zice Morodan.

Dacă ar fi după noi, atunci am alege un Hyundai i20 cu jante de 16 țoli; ca să arate bine!Hyundai i20

Și ca să nu ne acuze nimeni de prozelitism, deși găsești Hyundai i20 destul de des pe stradă, am întrebat pe importator și despre numărul de mașini de felul asta vândute anul trecut, dar și în prima parte din 2016. Ei bine, peste 1200 de unități. Bravo!

Hyundai i20, Hyundai i30 și limuzina Hyundai i40. Să nu spui că n-ai de unde alege

Cu excepția micului i10, în garajul CasoTeca au intrat toate celelalte turisme ale producătorului din coreean. Au intrat și alte modele de la Hyundai, deci, cât de curând vom ajunge sa testăm i10. Cum o vom face asta, cum veți afla!

Hyundai i20 Hyundai i20 Hyundai i20

 

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here