Business-ul care aduce orășenilor bunătăți tradiționale

0
Vandoor

Buni cunoscători ai calității produselor tradiționale, doi prieteni, Elod Vanyolos și Remus Vesler, s-au gândit să aducă și locuitorilor din marile orașe bunătățurile pe care ei le apreciază. Așa că, în plină pandemie, au pus pe roți Vandoor, o caravană mobilă care bate țara în lung și-n lat pentru ca dulceața, zacusca, siropurile, brânzeturile, ciocolata și multe alte produse delicioase să ajungă pe mesele românilor iubitori de gust bun și autentic.

Ambasadori pentru bunătățile din Valea Ghimeșului

Ambasadori pentru bunătățile din Valea Ghimeșului

Vandoor este mai mult decât un business, este o filosofie de viață, un manifest despre legătura dintre autentic, tradiție, bun gust și artă. Așa că, deși are doar câteva luni de când cutreieră țara, Vandoor și-a însușit o istorie bogată, de sute de ani în care rețetele produselor alese pe sprânceană au fost transmise și desăvârșite din generație în generație. Punctul de plecare al poveștii este Valea Ghimeșului, un loc de basm, parcă încremenit în timp, în care oamenii nu sunt atât de atașați de „binefacerile” vieții moderne și aleg să respecte tradiția lucrului bine făcut.

Din această zonă, una de interferențe și de comuniune culturală (maghiari, români și ceangăi), provin aproape toate bunătățile alese cu mare grijă de Vandoor.

„Oamenii de aici trăiesc în comuniune cu natura, modul de viață păstrează încă filonul tradițional. În agricultură nu se folosesc deloc îngrășămintele chimice, iar flora și fauna din zonă sunt de o varietate rar întâlnită. Aici ai șansa să poți participa chiar tu, ca turist, la treburile gospodăriei, să vezi cum se face cașul tradițional, cum țes femeile covoarele sau cos iile”, arată Remus Vesler.

Calitatea umană deosebită a celor care trăiesc aici a fost și unul dintre motoarele lansării Vandoor. Astfel, căldura cu care au fost primiți fondatorii de către producătorii tradiționali și ajutorul primit de la autoritățile locale au ajutat enorm la crearea rapidă a parteneriatelor.

„Ce ne-a bucurat, și ne bucură în continuare, este lucrul cu producătorii locali, încrederea pe care ne-o acordă, speranța și onestitatea cu care își fac treaba. De asemenea, Consiliul Local ne-a mediat legătura cu micii producători, ne-a pus la dispoziție cadrul de începere al proiectului, ne-a sprijinit în organizarea de întâlniri. Lucrurile au mers neașteptat de bine și credem că multe autorități locale ar trebui să ia exemplu de la cele din Harghita”, este convins Remus Vesler.

DRUMUL VANDOOR

Piața pe care Vandoor a intrat este una extrem de complicată. Deși nișa aleasă, cea a produselor sănătoase, are de la an la an mai mare căutare, există încă o inerție a consumatorului român, care preferă să cumpere produse foarte ieftine și de proastă calitate. Este vorba și de nivelul de trai, dar e și o lipsă de informație cu privire la binefacerile alimentației sănătoase. Aici Vandoor, printr-o transparență totală și prin prezentarea poveștii fiecărui produs și a fiecărui mic producător, și-a propus să schimbe mentalități și comportamente de consum.

„Fiecare poveste are farmecul ei, de la dospitul pâinii la prepararea cârnaților, sau rețetele tradiționale de turtă dulce, sau câmpurile de plante tămăduitoare din care se prepară cu grijă ceaiurile bio, toate au un farmec aparte. Iar pasiunea cu care oamenii ne împărtășesc povestea produselor făcute de mâinile lor, după rețete păstrate cu sfințenie de generații întregi, este dovada lucrului bine făcut”, își expune argumentele Remus Vesler.

 

Remus Vesler

 

 

„Caravana Vandoor este tocmai soluția pe care noi am găsit-o pentru problemele și nevoile producătorilor locali din timpul pandemiei. Limitarea accesului producătorilor locali către consumatori prin restricționarea accesului în piețele tradiționale, prin anularea târgurilor de profil, i-a adus pe aceștia în situația de a avea un surplus de marfă și nicio piață de desfacere. Pornind de la această nevoie, a fost creată caravana noastră care face legătura între producătorii locali și publicul dornic de a cumpăra produse locale autentice și de calitate.”

 

 

 

 

Citește și Focus nou de business: utilajele cu acumulator

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here