O “Mazdă” pentru doamnele şi domnişoarele cu stil

2

Weekendul trecut mi l-am petrecut alături de o domnişoară elegantă şi silenţioasă (da, domnilor, există 🙂) ). Mazda3 se numeşte. Cu o privire alunecoasă, ca a unei femei fatale, noua Mazda3 Sedan m-a sedus de la prima întâlnire.

Era vineri pe întunecate când nişte LED-uri au luminat parcarea de lângă Piaţa Operei. Nu ştiam exact maşina pe care trebuia să o iau la test de data asta, însă aveam telecomanda ei de la un coleg care mi-a adus-o din nordul oraşului. Aşa că trebuia să aflu singură cine e “misterioasa”.

Am apăsat butonul “open door” al telecomenzii şi deodată, în aproapele întuneric, ceva a luminat parcarea. Era tăcută şi aştepta cuminţică printre celelalte maşini. Mă apropiam cu paşi repezi de ea şi nu-mi venea a crede. Aşa că am mai apăsat o dată butonul ca să mă asigur. Maşina prinsese viaţă.

Ochii, adică farurile cu LED, i-a coborât încet spre asfalt. Părea sfioasă. Oglinzile retrovizoare s-au poziţionat şi ele, ca două urechi pregătite să-mi asculte şoapta (doar că eu nu ştiu să şoptesc :)) ). “Albastrul Eternal” al maşinii strălucea şi-n întuneric. A fost atracţie la prima vedere.

Povestea din interior…

Îmi plăcea atât de mult exteriorul, încât am trecut la fapte. Am intrat în maşină. “Mamă câta spaţiul”, mi-am zis. Liniile fine şi bordul din piele accentuau eleganţa maşinii. După ce am mangâiat-o, mi-am reglat oglinzile şi scaunul şi am plecat.

În primă fază m-am speriat pentru că, femeie fiind, cu o maşină ce din interior nu-i vedeam începutul şi nici sfârşitul, aveam de mânuit o cutie manuală şi nu automată. Am crezut că îmi va fi greu să o scot din parcare şi că la primul “STOP” îmi va muri motorul. Aşa s-a şi întâmplat, dar asta nu din cauza mea, ci datorită sistemului i-STOP pe care îl are. 😉

Ce am mai descoperit

Mare noutate pentru mine a fost frâna de mână. Am intrat în panică pentru că nu o găseam. Clasica frână de mână este înlocuită în noua Mazda3 Sedan de “frâna electrică”. Practic, are un buton pe care îl activezi când parchezi, iar când apeşi acceleraţia ca să porneşti la drum, se dezactivează singur. “Ingenios”, zic.

Mai mult, când mă angajam în depăşiri maşina mă anunţa dacă am ceva în “unghiul mort” al maşinii. Tehnologia Mazdei3 mă semnala înainte să tai calea altei maşini din stânga sau dreapta mea, printr-un piuit al maşinii şi un beculeţ aprins în colţurile oglinzilor retrovizoare.

Atenţie însă la semnalizare! După ce semnalizam schimbarea direcţiei de mers, trebuia să am grijă să opresc semnalizarea. Mişcările neelaborate ale volanului nu o opreau, continua să funcţioneze. Când o uitam aprinsă cred că induceam în eroare ceilalţi parteneri la trafic (probabil de asta se auzeau claxoane în urma mea prin Giuleşti…).

De prin spate

Dacă eşti o femeie căreia îi place shoppingul, te informez că în portbagajul Mazdei încap cel puţin 50 de poşete de dimensiunea celei din poză. Cu tot cu spaţiul de sub mochetă are 419l.

VEZI: Mini Cooper S cu pachetul John Cooper Works Chili – „criminala” pentru hipsteriţe

Soluţie de finanţare Mazda3 Sedan

Dacă ţi-a atras atenţia domnişoara asta, Mazda3 Sedan – Attraction G120 4X2 MT6 , iată cum poţi intra în posesia ei!

Modelul testat de mine, Mazda3 Sedan SKYACTIV-G 2.0 G120 Benzină costă 19.390€. Perioada de finanţare este de 60 luni, iar avansul de 25%. Pentru mai multe detalii despre maşină, vezi fişa tehnică de mai jos. 😉

Performanţe şi maseSKYACTIV-G 2.0 Benzină

G120

TransmisieMT6
Performanțe
Viteză maximăkm/h198
Acceleraţie 0-100 km/h*s8,8
Consum și emisii
Consum de combustibil (combinat)**l/100km5,1
Emisii CO2 (combinat)g/km119
Mase
Masă proprie (fără sarcină)kg1.205
Masă maximă admisăkg1.815

Motor                    SKYACTIV-G 2.0 Benzină

G120

Cilindreecm31.998
Putere maximăkW(CP)/rpm88 (120) / 4.000
Cuplu maximNm/rpm210 / 4.000
Raport compresie14.0:1
Volum rezervorl51
Norme de emisiiEuro 6

 

Dimensiuni
Lungimemm4.580
Lăţimemm1.795
Înălţimemm1.450
Ampatamentmm2.700
Volum portbagaj până la polița portbagajului ***l419***

Preţ (cu TVA inclus)
Mazda3 Sedan SKYACTIV-G 2.0 G120Benzină19.390€
Vopsea metalizată390 €
Vopsea premium (Roșu Soul, Gri Machine)530 €
Tapițerie piele albă (Revolution Top)140 €
Navigație (de pe Challenge)500 €

*Sub condiţii de test Mazda

** Ciclu combinat, calcule Mazda

***Include spaţiul de sub mocheta portbagajului

Ştiai că Ahura Mazda este principalul “vinovat” pentru această denumire a maşinii? Logo-ul maşinii, două aripi într-un disc, reprezintă simbolul zeului recunoscut ca fiind generos, atotștiutor și creator al tuturor lucrurilor bune; zeul înțelepciunii, care face legătura dintre om și natură.

Când auzi “ojă” în loc de “jojă”

2 comentarii

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here