Test Dacia Jogger, un crossover modern și eficent

1

Știm de doi ani că marca Dacia va avea un model cu șapte locuri, dar abia acum, la testul internațional desfășurat lângă Nisa, în sudul Franței, modelul Jogger și-a dezvăluit toate atuurile, dar și unele dezavantaje.

BREAK, MONOVOLUM ȘI SUV

În vara anului trecut, LifeNews.ro a avut oportunita- tea de a vedea modelul Jogger în cadrul unei prezentări desfășurată la Paris cu câteva zile înainte de premiera mondială de la IAA Munchen 2021.

Încă de la primul contact cu Dacia Jogger ne-am convins că ideea de a îmbina într-un singur vehicul atributele modelelor MCV, Dokker și Lodgy și, peste toate acestea, să i se asigure și alura unui SUV, a dat naștere unui crossover (vehicul care îmbină caracteristicile mai multor segmente de piață) cel puțin interesant.

Pentru cei încă nelămuriți, Dacia Jogger este un break pentru că, derivat din Sandero, are partea frontală a acestuia și o lungime impresionantă de 4,547 m. Este un monovolum pentru că în habitaclul dintr-o sin- gură celulă încap până la șapte persoane cu bagajele aferente. Și este un SUV pentru că are o gardă la sol de nu mai puțin de 200 mm.

Trebuie spus și că noul model Dacia este mai lung cu 74 mm decât prima generație Logan MCV și cu 49 mm decât Lodgy. De asemenea, ampatamentul noului vehicul – 2.897 mm – îl depășește cu 87 mm pe cel al monovolumului Lodgy și este mai mic cu doar 8 mm față de cel al break-ului Logan MCV (prima generație).

Și, dacă tot am amintit de Dacia Logan MCV, e bine de menționat că noul model pare a se înrudi cel mai mult cu prima variantă a acestui vehicul. Mai puțin în privința modului de acces în portbagaj, a spațiului asi- gurat pasagerilor de pe rândul trei de scaune și a dotări- lor interioare, toate acestea fiind acum la un nivel mult mai înalt.

În plus, celor care nu își amintesc ce semnifica acronimul MCV, le putem spune că era vorba despre Multi Convivial Vehicle, o „găselniță” care făcea referire la un stil de viață petrecut alături de mulți prieteni și la bucuria de a împărți același spațiu cu aceștia. Adică exact ce poate face și noul Jogger!

UN MCV MULT MAI PRETENȚIOS

Cei care încă își aduc aminte de prima generația Da- cia Logan MCV vor descoperi multe detalii familiare în noul Jogger. Mașina poate găzdui tot șapte persoane, este cel mai puțin costisitor astfel de model de pe piața europeană și are o gamă de propulsoare aparent insu- ficient dezvoltată. În plus, în varianta de bază, mașina nu are în dotarea standard nici măcar aer condiționat, acesta fiind echipare opțională.

De altfel, pentru cei care își fac deja socoteli cu privire la achiziționarea noului model Dacia și se uită cu mare interes la prețul variantei de bază, Essential, e demn de menționat faptul că, în afara aerului condi- ționat, mașina duce lipsă și de sistem „keyless entry”, cotieră, oglinzi în culoarea caroseriei, jante din aliaj, abțibilduri la baza ușilor laterale și pe aripile din față sau antenă de tip „shark fin”. Și totuși, mașina costă, cu TVA, cel puțin 13.990 de euro.

Suma menționată implică, de- sigur, achiziționarea variantei cu doar cinci locuri dotată cu motorul ECO-G 100. Pentru cea mai puțin costisitoa- re variantă cu șapte locuri (aceeași echipare de bază și același motor) doritorii trebuie să plătească minimum 14.690 de euro.

DACIA JOGGER LA TESTUL MODULARITĂȚII

Deși timpul de desfășurare a testului din Franța a fost destul de scurt, am încercat să descoperim cât mai pe îndelete care sunt atuurile acestui vehicul pe care Dacia îl prezintă drept mașina cu până la șapte locuri cu cel mai bun raport prestații/preț.

Ei bine, ampatamentul de 2.897 mm a permis fără doar și poate amplasarea a trei rânduri de scau- ne în habitaclu și, surprinzător pentru mulți, chiar și pe

scaunele din ultimul rând poziția este suficient de con- fortabilă. Putem spune asta fără teama de a greși pen- tru că ne-am ambiționat să parcurgem mai bine de 50 de kilometri în postura pasagerului așezat la o distan- ță considerabilă, aproape doi metri, de șofer.

Tot din acea postură, dar fără a putea testa într-o zi friguroasă pentru că la Nisa erau 14 grade, avem motive să ne ex- primăm teama că sistemul de climatizare – amplasat doar în zona bordului ca la toate mașinile Dacia – nu îi va ajuta prea mult nici iarna și nici vara pe cei pe care soarta sau ambiția i-a plasat pe locurile de lângă hayon. În schimb, spațiul pentru picioare și cap va fi mai mult decât suficient pentru cei care nu depășesc înălțimea de 1,80 m.

Dacă ne-am lămurit că al treilea rând de scaune are rost și e util, trebuie adăugat că, în cazul transportării a șapte persoane, spațiul rămas pentru bagaje este de 211 litri. În acest caz, șapte colegi care călătoresc spre locul de muncă au spațiu suficient pentru gențile cu lap- top-uri sau rucsacuri, dar șapte prieteni care pornesc în vacanță vor avea nevoie de amplasarea unui portbagaj suplimentar pe barele de plafon.

În cazul plierii celui de-al treilea rând de scaune spațiul pentru bagaje crește la 699 litri, iar scoaterea completă a acestora aduce un plus de 121 litri. Cu doar un șofer și pasagerul din treapta, Dacia Jogger poate transporta 2.085 de litri sau obiecte cu lungime de până la 2 metri și o lățime de 1 metru. Prin urmare, noul mo- del Dacia poate fi configurat fără probleme în funcție de dorință și de necesități.

Cum testul Dacia Spring a avut loc pe șoselele de munte și de coastă dintre Nisa și Saint Tropez era dificil de evitat o readucere aminte a faimoasei serii de filme cu Louis de Funes, „Jandarmul și jandarmerițele”, „Jan- darmul și extratereștrii”, „Jandarmul la plimbare” etc.

Ei bine, atât în zonele montane pline de viraje de lângă Frejus cât și pe șoseaua de coastă dintre Saint- Tropez, Sainte-Maxime, Cannes și Antibes, Dacia Jogger a demonstrat că, în ciuda motoarelor care dezvoltă maximum 110 CP, își poate îndeplini rolul de transportator a până la șapte persoane fără mari probleme și fără să ajungem „de comedie”.

E drept că în cazul variantei cu propulsorul ECO-G de 100 CP zonele de urcare sau depășirile trebuie abordate cu o turație mai mare a motorului, fapt ce aduce și ceva mai mult zgomot în habitaclul altfel foarte liniștit, însă într-o epocă în care dieselul a devenit prea scump pentru a putea fi încadrat în normele de depoluare cu un preț rezonabil pentru client, iar orice extravaganță în domeniul propulsiei, chiar și atunci când vorbim despre motoare alimentate cu benzină, înseamnă costuri suplimentare, soluțiile oferite de Dacia în cazul Jogger sunt rezonabile.

„Dacia Jogger îmbină dimensiunile unui break, spațiul interior al unui monovolum și look-ul unui SUV.” Cu cele 7 locuri asigură spațiu pentru întreaga familie. Mașina asigură pasagerilor suficient confort, iar la nevoie, scaunele de pe rândul 3 pot fi individual detașate, obținând un portbagaj spațios.

Vezi și: Cum arată și cât costă cea mai scumpă mașină din lume

un comentariu

  1. […] Știm de doi ani că marca Dacia va avea un model cu șapte locuri, dar abia acum, la testul internațional desfășurat lângă Nisa, în sudul Franței, modelul Jogger și-a dezvăluit toate atuurile, dar și unele dezavantaje. BREAK, MONOVOLUM ȘI SUV În vara anului trecut, LifeNews.ro… Cititi mai multe aici: Test Dacia Jogger, un crossover modern și eficent […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here