Bayon, Hyundaiul fâșneț cu alură de suv de „buzunar”

0

După două zile de condus un Hyundai Bayon, prin Capitală, devine evident că viitorul apropiat al automobilului este hibrid.

Că e vorba de SUV, turism sau autoutilitara, este clar că un motor mic și puțin poluant pe benzină, cu suficiente rapoarte în cutia de viteze, ajutat de un mic motor electric te duce și repede și economic la destinație.

În plus, cu cât e mai mică cilindreea, cu atât taxele sunt mai scăzute. Apoi, un motor mic, chiar și turat puternic, scoate mai puțin zgomot, un element din ce în ce mai important în vacarmul orașelor aglomerate de astăzi.

Cam asta face Hyundai Bayon: poluează puțin, este silențios și este economic dacă
îl conduci normal. Iar, la acest capitol, chiar excelează, fiind foarte ușor de condus grație unei transmisii cu 7 trepte. Asta e o mare calitate a lui Bayon, Hyundaiul fâșneț cu alură
de SUV de „buzunar”. În plus, are scaune foarte confortabile, tot interiorul mașinii fiind gândit în așa fel încât experiența șofatului să fie una cât se poate de plăcută.

Șoferul are totul la îndemână. Propulsorul turbo de 1 litru și 100 de CP, ajutat de turbină
și de motorul electric de 48 V, te îmbie să apeși accelerația atunci când ai posibilitatea. Cutia 7DCT schimbă ușor rapoartele astfel încât, fără prea mult zgomot, ajungi repede la limita de sus a vitezei permise pe șosea.

Tehnic vorbind, Bayon mild hybrid de 48 V dispune de trei moduri de condus (Eco,
Normal și Sport – verde, albastru și roșu), pentru optimizarea răspunsului motorului și a
direcției, în funcție de condițiile de condus.

Însă dacă nu te liniștești, chit că este vorba despre un motor de 1 litru, ajungi repede la un
consum de 10 l la suta de kilometri în condiții de urban. Propulsorul – 1.0 L T-GDi, cum îi spune Hyundai, face față fără emoții unui Bayon care este evident mai mare și chiar puțin mai greu decât „fratele” Hyundai I20.

Cât despre costuri, dacă ar fi să luăm în calcul mașina avută la drivetest, modelul costa
în jur de 19 mii de euro. Este vorba despre un Hyundai Bayon dotat cu tot ce își dorește un
șofer pretențios.

La finalul testului sunt convins că experiența oferită de combinația motor termic/motor
electric/cutie automată cu 7 trepte face din Bayon un Hyundai extrem de sexy pentru șoferițe, dar asta nu înseamnă că este o mașină pentru fete, din contră!

Sigur, Bayon rămâne Hyundai și fără ajutorul electric sau cu o cutie manuală. Mai ales că în varianta „de bază” este mai accesibil. De exemplu, motorizarea MPi de 1,2 litri și 84 Cp poate fi cuplată la o transmisie manuală în 5 trepte.

Citește și: Hyundai i20, perfect pentru București, dar şi mai perfect pentru o fată

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here