Sticla anti-reflexivă, o soluție ideală pentru muzee

0
Sticlă anti-reflexivă

Vitrina unui muzeu trebuie să îndeplinească, simultan, trei sarcini referitoare la exponate și anume punerea în evidență a acestora, protecția și conservarea lor. Alegerea tipului greşit de sticlă nu are doar un impact negativ asupra esteticii, din cauza reflexiilor şi strălucirii, dar lumina şi razele ultraviolete nedorite pot deteriora sau decolora culorile artefactelor expuse. O posibilă soluție pentru muzeele europene și nu numai este propusă de Guardian Industries’ Glass Group, prin noul său produs, sticla anti-reflexivă Guardian Clarity.

Sticla Clarity are un efect aproape invizibil, fără reflexiile vitrinelor care protejează exponatele, permiţându-le vizitatorilor să admire toate exponatele ca şi cum ar fi văzute cu ochiul liber, oferind în acelaşi timp protecţia şi securitatea necesare acestor artefacte nepreţuite şi de neînlocuit.

Sticlă anti-reflexivă
Sticlă anti-reflexivă

Metoda de fabricație pentru sticla anti-reflexivă

Guardian produce sticla Clarity cu ajutorul celei mai avansate tehnologii de acoperire a sticlei cu o peliculă prin procedura magnetron. Prin urmare, sticla Guardian Clarity permite o transmisie a luminii de 97% şi o reflexie de mai puţin de 1%, în comparaţie cu sticla float utilizată în arhitectură, care oferă o transmisie a luminii de 90% şi dispune de o reflexie de 8%. Culoarea reziduală a reflexiei Clarity este -albastru pal neutru, care, în combinaţie cu substratul Guardian UltraClear permite un maxim de transparenţă, simultan cu reducerea la minim a reflexiei şi strălucirii nedorite.

Sticlă anti-reflexivă
Sticlă anti-reflexivă

Spații care folosesc sticla anti-reflexivă

Una din insituțiile europene care a optat pentru această soluție este Médiathèque Pierre Amalric d’Albi, din sudul Franţei, care a ales Clarity pentru o vitrină la comandă, cu olungime de 7 metri, în vederea depozitării câtorva dintre cărţile sale vechi, cele mai rare şi mai valoroase.

Citeşte şi Sticla sablată, o metodă pentru personalizarea locuinței. Care sunt prețurile

Un alt exemplu îl găsim în Utrecht, Olanda, unde Centraal Museum a instalat sticla Guardian Clarity pentru protejarea şi expunerea în vitrină a unei colecţii rare de picturi şi de desene ale artistului olandez din secolul al XVI-lea, Joachim Wtewael. Kristine Kavelaars, coordonator senior de proiect la Centraal Museum, a descris sticla Clarity drept „sticla care te surprinde“, adăugând „Trebuie să spun că nu am mai văzut niciodată nimic de genul fără „efect de sticlă“. De asemenea, mulţi dintre vizitatori nu percepeau stratul de sticlă până când nu observau că, din cauza acestuia, nu puteau atinge tablourile.“

Şi organizatorii expoziţiei itinerante „Osiris, Egypt’s Sunken Mysteries“, cu artefacte egiptene nepreţuite şi vechi, au optat pentru utilizarea sticlei anti-reflexive duble Clarity la vitrinele lor. Această expoziţie conţine artefacte vechi de secole, recuperate recent din adâncuri, de sub albia râului Nil din Egipt.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here