Află care este cea mai sănătoasă carne pentru noaptea de Revelion

27 decembrie 2016

Deși carnea este un aliment foarte important pentru organism, după atâțea cârnați, tobă sau răcitură consumate în perioada Crăciunului, carnea de porc sau de vită este cea mai puțin preferată. Pentru noaptea de Revelion, CasoTeca vă propune câteva feluri de carne mai ușoare: carnea de pește bogată în acizi esențiali, carnea de curcan cu proprietăți antioxidante sau carnea de iepure care este cea mai săracă în calorii.

Carnea de pește

Datorită componentelor sale nutritive, carnea de peşte este cea mai recomandată de către medici.

Este mai ușor de digerat decât carnea de mamifere și păsări deoarece nu conține țesut colagen fibros.

Carnea de pește este o sursă excelentă de acizi grași esențiali omega-3 și omega-6, proteine, vitamine (A, B12, D, E) și minerale (potasiu, fier, iod, fosfor, seleniu). Cantitățile în care aceste substanțe minerale și nutritive se găsesc în pește diferă în funcție de tipului peștelui.

Cel slab (carne albă) conține mai puține grăsimi și acizi grași eșențiali omega-3 decât cel gras (carne roșie). Dincolo de această diferență, ambele tipuri de pește, precum și fructele de mare, au numeroase beneficii pentru organismul uman.

Carnea de curcan

Carnea de curcan are puţine calorii și de aceea este recomandată în majoritatea dietelor, fiind potrivită în alimentaţia persoanelor cu probleme de sănătate.

Consumată în cantităţi obişnuite şi preparată corespunzător, carnea are numeroase beneficii asupra organismului. Carnea de curcan este săracă în grăsimi, 100 g de carne conţinând aproximativ 160 calorii, bogată în vitaminele B6, B12, niacină, riboflavină şi seleniu, precum şi în minerale esenţiale organismului fier, zinc, seleniu şi fosfor. 100 g de carne de curcan conţin aproximativ 32 g de proteine, fapt ce o transformă într-o sursă bună de aminoacizi esenţiali.

Doar o singură porţie de carne de curcan furnizează organismului 65% din aportul zilnic recomandat de proteine. Carnea de curcan este sănătoasă, deoarece conţine antioxidanţi care previn apariţia aterosclerozei. Mai mult, aceasta are şi triptofan, un precursor al serotoninei, care dă stare de bine şi scade apetitul.

Carnea de gâscă

Carnea de gâscă este deosebit de bogată în fier și zinc, este o sursă bună de fosfor și potasiu, iar 100 g de gâscă oferă mult peste necesarul zilnic recomandat de vitamina B12, ajută sistemul imunitar, inima și circulația, sistemul reproducator. Este benefică în caz de convalescență, anemie și pentru întărirea rezistenței organismului.

Carnea de rață

Când vine vorba de carnea de pasăre, rața rămâne preferata bucătarilor, dar și a nutriționiștilor. Pe lângă faptul că este foarte gustoasă și poate fi preparată în mai multe feluri, carnea de rață este considerată a fi una dintre cele mai sănătoase soiuri de carne de pasăre.

Carnea de rață este ușor digerabilă și bogată în fier, proteine și minerale care contribuie la buna funcționare a sistemului imunitar, are un conținut bogat de proteine și amino-acizi necesari bunei funcționări a organismului.

Este o sursă excelentă de zinc și seleniu (împreună fortifică sistemul imunitar), acid folic, magneziu, care susține funcțiile metabolice ale organismului și asigură un sistem nervos sănătos, fosfor si potasiu. De asemenea, rața conține mai mult fier decat alte tipuri de carne de pasăre (de pui sau curcan).

Carnea de iepure

Carnea de iepure are cel mai mic nivel de colesterol, grasimi saturate, calorii și sodiu. Pe de altă parte, carnea de iepure are cel mai mare nivel de proteine.

Carnea este fragedă și foarte ușor de digerat, datorită acestui fapt este recomandată persoanelor cu probleme digestive.

Are un nivel scăzut de colesterol, chiar mai mic decât carnea de curcan, de aceea carnea de iepure este recomandată persoanelor care vor să consume carne cu puțin colesterol.

Și la capitolul calorii, carnea de iepure stă cel mai bine în comparație cu celelalte cărnuri. Spre exemplu 450 g de carne de iepure are 795 de calorii, în timp ce aceeași cantitate de carne de pui conține 810 calorii, carnea de curcan are 1190, cea de vită are mai puțin decât carnea de curcan, doar 910, în timp ce carnea de oaie ajunge la 1420 de calorii.

Citește și: Module de cogenerare pentru producerea energiei electrice şi termice

Carnea cu cele mai multe calorii este carnea de porc, cu 2050 de calorii pentru fiecare 450g de carne.

Proteinele sunt cele mai importante într-o dietă sănătoasă. De aceea ar trebui să știm că cele mai multe proteine se găsesc în carnea de iepure. 450 de grame de carne de iepure conține 20,8% proteine, pe locul doi situându-se carnea de curcan cu 20,1%, podiumul fiind completat de carnea de pui cu 20%. Carnea de vită mai grasă are 18% proteine, în timp ce carnea mai slabă de vită are doar 16,3%. Carnea de porc are cele mai puține proteine, fiind ultima în clasament cu doar 19,9%.

Carnea de iepure de casă are cele mai puține grăsimi. Pe primul loc se clasează din nou carnea de iepure cu 10,2% grăsimi per 450g de carne, urmat e carnea de pui cu 11%, 14% pentru carnea de vițel, curcan cu 20,2%, miel cu 27,7% și carnea de vită cu 28%. Carnea de porc este din nou pe ultimul loc cu o cantitate de grăsime de 45%.

Vă lăsăm pe dumneavoastră să alegeți felul de carne preferat, în funcție de gust, dar și de buget.

Surse foto: www.zdravo-bravo.ru, www.ufermera.com, http://www.edimdoma.ru

 

(284 vizualizari)

Apreciază pagina de Facebook CasoTeca.ro:


Articole inrudite