AdePlast a înregistrat în primele două luni din 2015 un avans de aproape 28% a cifrei de afaceri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. „Am reuşit acest rezultat cu toate că în lunile ianuarie şi februarie din 2014 am avut de asemenea creşteri serioase, de peste 50 de procente faţă de anul precedent: 28 de procente, creştere mare la primele două luni pentru AdePlast, dar justificată! Pe de altă parte, chiar dacă nu ne aflăm în plin sezon, este bine să începi anul cu luni foarte bune, cu liniile de producție lucrând din plin pe toate platformele, cu 50 de tiruri încărcate la final de zi, cu sute de oameni lucrând în fabrici şi cu clienți puşi pe treabă” a afirmat Marcel Bărbuţ, CEO AdePlast.
AdePlast a obținut în 2014 certificatul ETAG 004
În 2014, cifra de afaceri a companiei AdePlast a fost de peste 300 de milioane de lei, înregistrând o creștere de peste 19 procente comparativ cu anul 2013. „2014 a fost un an al confirmărilor, asta după ce, pe de o parte vopselele AdePlast s-au impus într-o piaţă extrem de concurenţială, pe de altă parte am confirmat poziţia de lideri de piaţă în zona polistirenului expandat (EPS) cu 719 mii de metri cubi vânduţi în România. Am devenit lideri cu peste 107.000 de metri cubi pe piaţa de polistiren extrudat, produs care a mers extrem de bine şi la export. La export a mers şi polistirenul grafitat, iar asta se datorează în mare măsură certificatului ETAG 004 pe care l-am primit abia în a doua parte a anului trecut. Acest certificat este o piatră de moară pentru exportatorii români, dar este vital dacă vrei să exporţi în țări ca Ungaria, Austria, Germania sau Belgia. În cazul mortarelor uscate, o piaţă matură care merge pe principiul vaselor comunicante, am reuşit să vindem 299 mii de tone. Asta s-a întâmplat în detrimentul altor competitori care au scăzut, unii au avut pierderi uriaşe, iar alţii, pur şi simplu au închis portile. Evoluția este una pozitivă pentru pentru că piaţa se autoreglează şi rămân doar cei care au investit şi se țin de treabă” a adăugat Marcel Bărbuţ.
Anul trecut, AdePlast a investit circa 100 mii euro într-un sistem de colorare
La finalul anului trecut, o mare parte dintre producătorii de polistiren au decis un upgrade calitativ pentru piaţa de polistiren din România. În acest sens, AdePlast a investit într-un upgrade calitativ la fabrica de polistiren încă de la sfârşitul lunii noiembrie, numărul de kg/mc fiind cea mai importantă cheie de control pentru calitate într-o fabrică de EPS; tot atunci a încheiat un nou proiect în cadrul Diviziei de Vopsele și Tencuieli Decorative, investind cca. 100 mii euro într-un sistem de colorare, unul foarte competitiv.
„Împreună cu membrii Romeps, asociaţie din care făceam şi noi parte anul trecut, am hotărât schimbarea densităţilor polistirenului pentru termosistem, astfel încât acum avem greutăți de minim 14,5 kg/mc la polistirenul utilizat la termoizolaţii exterioare – EPS 80. În general, dacă ne raportăm la întreaga gamă de sortimentație, greutățile au crescut cu valori cuprinse între 10 și 15 procente, iar toată această politică este o conformare la standard şi un mare pas înainte pentru piaţă în general, pentru economie, dar şi pentru fiecare cetăţean în parte. Trebuie să subliniez că numărul de kg/mc este cea mai importantă cheie de control pentru calitate într-o fabrică de EPS, dar și pentru beneficiarii finali” a mai spus Marcel Bărbuţ.
AdePlast, producătorul român de materiale de construcţii are trei platforme industriale situate în Oradea, Ploieşti şi Roman. Toate materialele componente sunt realizate în fabricile proprii.
Autor: Iulia Gubandru