Brazii de Crăciun crescuți în ghiveci, preferații românilor la achiziția online
Vânzările online de brazi de Crăciun au crescut constant în ultimii trei ani, cu peste 40% de la an la an. Dintre brazii de Craciun vânduți online, un procent estimat la 75% sunt brazi naturali, în ghiveci.
“Comenzile pentru brazii de Crăciun încep încă din luna noiembrie. În fiecare an cererea crește cu aprox. 40% față de anul precedent, semn că oamenii se orientează din ce în ce mai mult către achiziția online de brazi, datorită serviciilor precum livrarea gratuită și prețurilor foarte bune. În noiembrie față de decembrie, prețurile brazilor, indiferent de tipul lor, sunt cu aproximativ 30% mai mici. Desigur, este absurd să cumperi brazi tăiați în noiembrie, însă la brazii în ghiveci este absurd să nu o faci, cu 30% mai ieftin” adaugă Marina Matei.
Miros de brad, fără impact negativ în natură
Brazii în ghiveci pot fi plantați afară după perioada sărbătorilor și, în cazul celor cu rădăcină, crescuți în ghiveci, au șanse aproape de 100% de prindere.
“Brazii de Crăciun din oferta Floria.ro sunt toți crescuți în ghiveci. Sunt brazi Nordmanniana, apreciați în toată lumea și considerați unul dintre brazii favoriți de Crăciun. Deși aduc mirosul de brad în casă de Sărbători, nu afectează negativ mediul, dimpotrivă. Fiind brazi cu rădăcină, crescuți în ghiveci, au șanse maxime de supraviețuire la plantare. Deci nu doar că nu tai un copac, ci plantezi unul. Iar pentru comenzile din noiembrie, avem o reducere de 30%, tocmai pentru a încuraja clienții să aleagă brazi vii, în ghiveci. Livrarea este gratuită și se realizează între 15 si 20 decembrie” mai spune Marina Matei, e-Commerce Manager Floria.ro.
Brazii Nordmanniana un trunchi mai gros decât cel al brazilor românești și o coroana mai deasă, conică. Acele sunt de culoarea verde închis, cu două dungi albe, obtuze la varf, neînțepătoare, dispuse în perie și îndreptate către partea superioară a lujerului.
Vânzările de brazi online, afectate de evaziune și tăierile ilegale, dar în creștere
„Dacă la vânzările de flori vorbim de o piață neagră în procent de 50%, la brazii de Crăciun credem că situația este mult mai gravă. Tăierile ilegale depășesc orice imaginație, am văzut cu toții ce s-a întamplat anii trecuți, când mii de brazi tăiați au fost abandonați după Crăciun, rămași nevânduți… Vânzările de brazi online cu acte în regulă și cu certificate de proveniență, așa cum sunt cei de la Floria.ro, au crescut constant în ultimii ani, însă ponderea lor în vânzările totale de brazi de Craciun este totuși mică, sub 1%. Chiar și în țări unde piața de e-commerce este dezvoltată, precum Statele Unite, vorbim tot despre 1-2% online”, consideră Marina Matei.