Antreprenorul care a adus pluta în marea agitată a businessului românesc – Casoteca nr.4

1

A visat să devină antreprenor. A studiat, s-a pregătit și apoi a căutat o idee. Știa că nimic nu e ușor în lumea businessului, așa că, pentru a reuși, trebuia să aibă de la început toate atuurile: produse unice pe piață, de mare calitate și cu proprietăți deosebite.

După aproape jumătate de an de căutări intense și de analize aprofundate, Dorin Rotaru a ales să meargă pe… plută. Nu, nu este deloc o figură de stil! Tânăr absolvent de științe economice și angajat full time în sectorul asigurărilor, Dorin Rotaru și-a deschis un business care are în centru probabil unul dintre materialele de construcții cu cele mai bune proprietăți: pluta.

„Nu voiam orice afacere, căutam ceva sustenabil. În urma lungilor căutări pe internet, am dat peste plută, un adevărat material-miracol”, își amintește antreprenorul. Era anul 2009, iar economia românească era în plină criză. În plus, piața pentru produsul său nu exista, cei mai mulți dintre români cunoscând pluta doar datorită dopurilor de la sticlele de vin. Despre calitățile sale deosebite și rolul pe care îl poate juca în construcții și amenajări știau doar câțiva arhitecți și designeri bine pregătiți și la curent cu tendințele mondiale.

Era destul de puțin, dar Dorin Rotaru a hotărât să meargă înainte. Primul pas a fost să aleagă un nume și s-a oprit la Corkline, cork însemnând plută în limba engleză. Totuși, având în vedere riscurile, a început tratând antreprenoriatul mai mult ca un hobby, așa că nu și-a dat demisia de la locul de muncă. Strategia s-a dovedit una inspirată, mult timp afacerea neaducându-i decât multă muncă și griji.

Adevărata provocare a fost să încheie parteneriat cu un producător. Deși nu a avut prea multe argumente, a reușit să convingă o companie portugheză, una dintre cele mai mari din piața globală de profil. Apoi a început timid, cu un site de prezentare. Prima vânzare a realizat-o abia în 2010, iar în acel moment avea doar speranța că afacerea sa plutește în direcția corectă. Certitudinea a avut-o în 2012, când a prins un contract consistent cu Leroy Merlin, unul dintre jucătorii de top pe piața de bricolaj.

Între timp deschisese și un mic magazin de prezentare într-un complex comercial din zona Valea Cascadelor, pe care în scurt timp l-a relocat pe bulevardul Ghencea, unde funcționează și astăzi showroomul Corkline.

Proiectele mari fac businessul puternic

În urmă cu șase ani, site-ul s-a transformat într-un magazin online all inclusive, cu informații detaliate și cu numeroase opțiuni de achiziție, iar acum doi ani Dorin Rotaru a deschis și un nou magazin în Cluj-Napoca. În plus, antreprenorul a ajuns să ofere o gamă extrem de variată de produse, fiind distribuitor al celor mai mari jucători de pe piața de profil: Amorim (cu brandurile Wicanders, Wise, Amorim Cork Insulation și Amorim Cork Composites), Muratto și Corksribas.

De-a lungul timpului, pluta de la Corkline a ajuns în proiecte de amenajare de mare anvergură și complexitate, cum ar fi Grand Hotel du Boulevard, birourile de la Global E Business Solution Group și Comtel Prod, Cabana Skiorilor din Predeal, Sep Hotel din Arad sau Muzeul Național Brukenthal.

De asemenea, produsele și expertiza Corkline au fost folosite la realizarea izolației fonice pentru Ha Ha Production, Mandinga și trupa TAXI, la izolația anti-vibrații de la centrele de R&D Continental din Timișoara și Iași sau la izolarea unor conducte din cadrul combinatului Oltchim. Nu în ultimul rând, compania este furnizor de plută pentru încălțăminte ortopedică produsă de Ortopedica. Toate acest contracte au făcut ca afacerea să cunoască o dezvoltare spectaculoasă. Astfel, din 2015, nu a fost an în care cifra de afaceri să nu avanseze cu cel puțin 30%.

A ajuns astfel la 600.000 de euro în 2020, în creștere de la aproximativ 400.000 de euro în 2019. Dorin Rotaru se așteaptă să păstreze aceeași evoluție spectaculoasă și în viitor. Astfel, dacă pentru acest an estimează că va ajunge la afaceri de circa 800.000 de euro, în 2022 antreprenorul este convins că va trece peste pragul de 1.000.000 de euro.

Cea mai mare parte a vânzărilor se face cu ajutorul magazinului online și a partenerilor, adică a studiourilor de arhitectură și de design. Deși magazinele fizice aduc doar 10% din cifra de afaceri, ele reprezintă o bună carte de vizită și un loc ideal pentru a le arăta clienților numeroasele soluții din care pot alege.

Pluta un material minune

Pluta este scoarța stejarului de plută, adică un produs 100% natural. Stejarul de plută este singurul copac a cărui scoarța se regenerează, dobândind o textură tot mai fină după fiecare recoltă, care este indicat să aibă loc o dată la nouă ani. De-a lungul duratei sale de viață, în medie 200 de ani, stejarul de plută poate fi decojit de 17 ori.

 

Numeroasele proprietăți fac din plută un material ideal pentru construcții și amenajări. Foarte versatilă, pluta este folosită de arhitecți și designeri într-o multitudine de proiecte, oferind soluții unice pentru numeroase provocări.

Proprietăți ale plutei:

  • Izolator termic și acustic. Pluta are o foarte mică conductivitate a căldurii, a zgomotului
    și a vibrațiilor. Aceasta se datorează structurii materialului, care este și rezistent la umezeală.
  •  Rezistență sporită la abraziune. Datorita formei de fagure a celulelor, rezistența la impact sau la frecare este mai mare decât a unei suprafețe dure.
  • Ignifugă. Pluta se carbonizează fără flacără și nu emite gaze toxice în timpul arderii.
  •  Elastică și foarte ușoară. Peste 50% din volumul său este aer, care o face foarte ușoară. De asemenea, structura materialului permite o elasticitate bună.
  •  Impermeabilă la lichide și gaze. Datorită substanțelor din compoziția pereților celulelor sale, pluta este impermeabila la lichide și gaze.
  •  Antialergică. Pluta nu absoarbe praful, așa că se dovedește de mare ajutor în cazul celor care suferă de alergii.

un comentariu

  1. […] A visat să devină antreprenor. A studiat, s-a pregătit și apoi a căutat o idee. Știa că nimic nu e ușor în lumea businessului, așa că, pentru a reuși, trebuia să aibă de la început toate atuurile: produse unice pe piață, de mare calitate și… Cititi mai multe aici: Antreprenorul care a adus pluta în marea agitată a businessului românesc – Casoteca nr.4 […]

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here